Tutti Frutti-nyheten sprider glädje - smak från frukter, färg från grönsakslandet

Fazer lanserar två nyhetspåsar i Tutti Frutti-produktfamiljen: Tutti Frutti Juizy Apples och Tutti Frutti Juizy Oranges. Produkterna innehåller naturliga färger och råvaror – godisnyhetens saftiga smak kommer från äkta fruktjuice och färgämnena från växter. Vi ser alltså fram emot ännu läckrare smakupplevelser än förut.

Våren till ära lanserar Fazer två saftiga Tutti Frutti Juizy-nyhetspåsar på marknaden. Båda påsarna innehåller tre läckra smaker. Tutti Frutti Juizy Apples innehåller godis med smakerna äpple, kanel och vanilj. I påsen Tutti Frutti Juizy Oranges ingår smakerna apelsin, cola och lime. Gemensamt för alla smakalternativ är att de innehåller naturliga färgämnen och råvaror. Smaken kommer från äkta äppel- och apelsinjuice och färgämnena från växter: rädisa, nässla, spenat, gurkmeja och safflor. Tutti Frutti Juizy passar även veganer, eftersom konfektyren inte innehåller gelatin.

Vid utvecklingen av nya produkter på Fazer studerar man trender, får influenser från omvärlden och lyssnar framför allt på konsumenterna. Råvaror av hög kvalitet intresserar mer än tidigare, men godisvännerna lyfter ändå en egenskap ovanom de andra: ”Vi frågade konsumenterna vad som är det viktigaste när de väljer konfektyr och svaret var klart: det viktigaste är god smak. Konfektyren måste se rolig ut och smaka gott”, berättar senior brand manager Kirsi Nordberg.

Tutti Frutti Juizy tillverkas på Fazers konfektyrfabrik i Villmanstrand, där man årligen framställer cirka 3,7 miljoner kilo Tutti Frutti-godis av olika slag. Fazers övriga konfektyrfabriken är belägna i Vanda och Högfors.

Fazers nätsidor

Bilder lämpliga för tryck

http://www.fazergroup.com/sv/media/ - bildbank - Candy Novelties, Summer 2015

Senior Brand Manager Kirsi Nordberg, tel. 040 5580526

E-postadresserna har formen fornamn.efternamn@fazer.com

Fazer är ett internationellt familjeägt företag som erbjuder bageri-, konfektyr-, kex- och spannmålsprodukter samt måltids- och cafétjänster av hög kvalitet. Koncernen har egen verksamhet i åtta länder och export till över 40 länder. Fazers mission är att skapa smakupplevelser. Företagets framgång har sedan etableringen 1891 grundats på bästa kvalitet i produkter och tjänster, populära varumärken, de kunniga medarbetarnas passion och företagets ansvarsfulla sätt att arbeta. Målsättningen är att dela ett gott liv, varenda dag. Fazer-koncernens omsättning 2014 uppgick till mer än 1,6 miljarder euro och företaget har över 15,000 anställda. Fazers verksamhet följer etiska principer som baserar sig på koncernens värderingar och FN:s Global Compact.