Fazer Food Services yrityskuvatutkimuksen ykkönen alalla Suomessa

Fazer Food Services menestyi loistavasti kansallisessa tutkimuksessa, jossa selvitettiin henkilöstöruokailupalveluita tarjoavien toimijoiden yrityskuvaa Suomessa. Fazer on kolmatta vuotta peräkkäin tunnetuin toimija alalla sekä ykkössijalla yleisarvosana- ja yrityskuvamittarilla. Tulokset käyvät ilmi TEP 2014 Yrityskuvatutkimuksesta, johon vastasi työelämän päättäjiä syksyllä 2014.

Fazer Food Services on jälleen kerran rankattu Suomen tunnetuimmaksi toimijaksi ruokailupalvelualalla. Fazer Food Servicesillä on tutkitusti vahva yrityskuva ja yritys tunnetaan erittäin hyvin: kolme neljästä vastaajasta tuntee yrityksen. Fazer sai toiminnastaan tutkituista yrityksistä parhaan yleisarvosanan parantaen viime vuodesta, jolloin oli myös ykkössijalla. Arvioitaessa alan yritysten yrityskuvaan vaikuttavia tekijöitä kokonaisuutena Fazer sai parhaan tuloksen.

Yleisarvosanassa Fazer sijoittuu jaetulle ensimmäiselle sijalle tuloksella 7,79 (alan painotettu keskiarvo 7,52). Yrityskuvaan vaikuttavissa tekijöissä kokonaisuutena Fazer on selkeä ykkönen.

Tutkimuksessa arvioidaan kymmentä yrityskuvatekijää, joissa Fazer Food Services sijoittui ensimmäiselle sijalle viidessä kategoriassa: toimintavarmuus, palvelutarjonta, henkilöstön ammattitaito ja asiantuntemus, ympäristöasioiden huomioonottaminen sekä tulevaisuuden näkymät.

Myös Fazerin nettosuositteluindeksi (NPS) nousi viime vuodesta ja Fazer sijoittui siinä alan toiseksi.

”Sopimusruokailutoiminnassa työelämän päättäjät ovat hyvin tärkeässä asemassa. Tutkimuksen tulokset ilahduttavat meitä suuresti, sillä tavoitteemme on olla asiakkaidemme ensisijainen valinta tarjoamalla heille erinomaista ruokaa ja palvelua”, toteaa Fazer Food Servicesin Suomen toimitusjohtaja Jaana Korhola.

Fazer Food Services tarjoaa maukasta ruokaa ja asiakaskohtaisia palveluratkaisuja sopimusruokailussa neljässä Pohjoismaassa. Palveluvalikoimaan kuuluu muun muassa yksityisen ja julkisen sektorin henkilöstöravintoloita, opiskelijaravintoloita, kongressi-, kokous- ja tilausravintoloita sekä koulujen ja julkisten laitosten ruokailupalveluja. Lounaan ohella tarjolla on hyvinvointia tukevia, monipuolisia asiakaskohtaisia ratkaisuja päivän kaikkiin hetkiin sekä maukasta, vaihtelevaa ja ravitsemuksellisesti täysipainoista ruokaa myös kotiin vietäväksi. Fazer tarjoaa asiakkailleen myös korkealaatuista edustustarjoilua.

Fazer Food Servicesin tunnetuin brändi on Amica. Sopimusruokailutoimintaa on Suomessa myös Fazer-brändillä sekä julkisella sektorilla nimellä Blue. Fazerilla on noin 1 200 ravintolaa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa, jotka palvelevat noin 450 000 asiakasta päivittäin.

TEP 2014 Yrityskuvatutkimus on Taloustutkimus Oy:n toteuttama. Tutkimus toteutettiin syys–marraskuussa 2014. Tutkimukseen vastasi yhteensä 1346 työelämän päättäjää, joista henkilöstöruokailutoimialan yrityksiä arvioi 907 vastaajaa. Tutkimus on tehty vuodesta 1984 lähtien, vuosittain vuodesta 1996.

Jaana Korhola, toimitusjohtaja, Fazer Food Services puh. 040 821 8641
Laura Tötterman, tiedottaja, Fazer Food Services, puh. 044 711 9550

Sähköpostiosoitteet ovat muotoa etunimi.sukunimi(a)fazer.com

Fazer on kansainvälinen perheyritys, joka tarjoaa leipomo-, makeis- ja keksituotteita sekä ruokailu- ja kahvilapalveluita. Fazerilla on toimintaa kahdeksassa maassa ja vientiä yli 40 maahan. Fazerin missio on luoda makuelämyksiä. Yrityksen menestys on sen perustamisesta lähtien vuonna 1891 perustunut parhaaseen tuotteiden ja palvelun laatuun, rakastettuihin brändeihin, osaaviin ihmisiin ja vastuulliseen toimintatapaan. Fazer haluaa, että elämä maistuisi hyvältä joka päivä. Fazer-konsernin liikevaihto vuonna 2013 oli lähes 1,7 miljardia euroa ja yrityksessä työskentelee yli 15 000 henkeä. Fazer noudattaa liiketoiminnassaan eettisiä periaatteita, jotka pohjautuvat yrityksen arvoihin ja UN Global Compactin periaatteisiin.

Kun haluatte hyvää