Finnairin strategiakatsaus: Jatkamme kasvun tiellä

Finnair Oyj      Sijoittajauutinen       22.6.2017 klo 09.05

Osana vuotuista strategiatyötään Finnairin hallitus on arvioinut yhtiön suoritusta ja tavoitteita. Hallitus katsoo yhtiön etenevän suunnitellusti kohti tavoitteitaan neljällä painopistealueellaan, jotka ovat kasvu, asiakaskokemus, h enkilöstökokemus ja uusiutuminen.

Finnair odottaa saavuttavansa tavoitteensa kaksinkertaistaa Aasian-liikenne vuoden 2010 tasosta jo vuonna 2018 eli kaksi vuotta ennen aiempaa 2020-tavoitetta. Yhtiö panostaa asiakaskokemuksen kehittämiseen ja pyrkii lähes kaksinkertaistamaan lisämyyntituottonsa vuoden 2016 tasosta vuoteen 2020 mennessä. Uutena tavoitteena Finnair pyrkii kasvattamaan matkustajamääränsä 20 miljoonaan vuoteen 2030 mennessä keskittymällä Aasian liikenteeseen.

Finnairin pitkän aikavälin taloudelliset tavoitteet ovat ennallaan:

• Vertailukelpoinen liiketulos vähintään 6 % liikevaihdosta ja vertailukelpoinen EBITDAR vähintään 17 % liikevaihdosta yli syklin,
  • Oikaistu nettovelkaantumisaste alle 175 % ja
  • Sijoitetun pääoman tuotto (ROCE) vähintään 7 %