Fortumin Chelyabinsk GRES -video valittu Venäjän parhaaksi yritysvideoksi

FORTUM OYJ VERKKOUUTINEN 31.7.2017

Fortum sai kolme palkintoa Venäjällä järjestetyssä Serebryanye Niti 2017 National Corporate Media Awards -tilaisuudessa. Chelyabinsk GRES — Russia's Power Industry Legend -video voitti teknologiaan, tuotteisiin ja palveluihin keskittyvien yritysvideoiden sarjan. Video tuotettiin erityisesti voimalaitoksen avajaisia varten, ja siitä tehtiin venäjän-, englannin- ja suomenkieliset versiot. Arviointipaneelin mukaan projektissa oli onnistuttu kuvaamaan yhtiön liiketoiminnan haasteita menestyksekkäästi. Video esittelee nykyaikaisen energiantuotannon tehokkuutta, luotettavuutta ja turvallisuutta.

Fortum voitti myös parhaan tapahtumaraportointiin keskittyvän yritysvideon palkinnon AboutEnergy Educational Program -videollaan. Video kertoo Fortumin vuonna 2015 kehittämästä kolmannen ja neljännen luokan oppilaille suunnatusta ohjelmasta. Ohjelman interaktiivisissa opetustuokioissa opitaan perustietoja energiasta ja eri energiamuodoista sekä kestävästä kehityksestä ja ympäristöystävällisyydestä.

Fortum Values -kalenteri palkittiin sarjassa, jossa arvioitiin brändihaasteiden laadukkaaseen käsittelyyn suunniteltuja kalentereita. Vuodelle 2017 suunniteltu kalenteri kuvaa Fortumin arvoja, jotka luovat perustan Fortumin työntekijöiden ja suuren yleisön vuorovaikutukselle ja tukevat tavoitettamme tuottaa globaaleja ratkaisuja matkalla kohti puhtaampaa maailmaa.

Serebryanye Niti Awards on Venäjän ensimmäinen aluerajat ylittävä yritysmediakilpailu. Vuonna 2008 se laajentui kattamaan koko maan. Kilpailun ensimmäisessä vaiheessa käydään alueelliset alkukilpailut, jotka ovat myös ammattilaisten arvostamia tapahtumia. Fortum on osallistunut kilpailuun aiemminkin ja saanut asiantuntevalta arviointipaneelilta kiitosta.

Fortumin Chelyabinsk GRES -video (suomeksi)

Fortum on johtava puhtaan energian yhtiö, joka toimittaa asiakkailleen sähköä, lämpöä ja jäähdytystä sekä älykkäitä ratkaisuja resurssitehokkuuden parantamiseen. Haluamme edistää asiakkaidemme ja yhteiskunnan kanssa muutosta kohti puhtaampaa maailmaa. Palveluksessamme on noin 8 000 ammattilaista Pohjoismaissa, Baltian maissa, Venäjällä, Puolassa ja Intiassa. Sähköntuotannostamme 62 % on CO2-päästötöntä. Vuonna 2016 liikevaihtomme oli 3,6 miljardia euroa. Fortumin osake noteerataan Nasdaq Helsingissä. www.fortum.com/fi