Glastonille tilaus uudesta CBRC-sarjan karkaisulinjasta Pohjois-Amerikkaan

GLASTON OYJ ABP      Lehdistötiedote                 14.8.2018 klo 11.30

Glaston on saanut tilauksen uudesta CBRC-sarjan karkaisulinjasta yhdeltä Yhdysvaltojen suurimmalta ikkuna- ja ovivalmistajalta. Uusi CBRC-sarjan karkaisukone on lisäys Glastonin RC Series -tuoteperheeseen. Tuote jatkaa aiemmin tunnettua CBHF (Continuous Batch Horizontal Furnace) -karkaisukoneratkaisua, jota voidaan käyttää sekä jatkuvatoimisena että eräajona. Tämä mahdollistaa asiakkaille, joilla on tarve korkeaan kapasiteettiin, korkealaatuisen, 3─19 mm paksuisen lasin valmistuksen samalla koneella.

Tilaus on kirjattu Glastonin Q2/2018 tilauskantaan. Uusi karkaisulinja valmistetaan Tampereella, Suomessa ja suunniteltu toimitusaika on tämän vuoden joulukuussa.

”Tämä on loistava avaus uudelle CBRC-sarjan mallille. Uusi konetyyppi jatkaa vahvan CBHF-koneen perinteitä, tarjoten asiakkaille ihanteellisen ratkaisun joustavaan lasinjalostukseen korkealla laadulla ja kapasiteetilla. Jatkuva/eräajokonsepti on meille myös kilpailuetu alan teknologiajohtajana”, kommentoi Glastonin Pohjois-Amerikan myyntijohtaja Scott Steffy.

Scott Steffy, myyntijohtaja, Pohjois-Amerikka, puh. +1856 780 3013

Agneta Selroos, puh. 040 7453737

Glaston on edelläkävijä lasinjalostuksen teknologioissa ja palveluissa. Vastaamme globaalisti rakennus-, aurinkoenergialasi-, ajoneuvo- sekä kaluste- ja laiteteollisuuden vaativimpiin lasinjalostustarpeisiin. Lisäksi hyödynnämme uusia teknologioita, jotka tuovat lasiin älyä ja kestäviä ratkaisuja. Olemme sitoutuneita tarjoamaan asiakkaillemme niin parasta tietotaitoa kuin viimeisimpiä teknologioita lasinjalostuksen alalla. Glastonin osake (GLA1V) noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä. Lisätietoja osoitteessa www.glaston.net