• Lidl Suomi/

300 työntekijää pääsi tositoimiin – Lidlin Järvenpään jakelukeskuksen toiminta starttasi

Lidlin tavarantoimitukset myymälöihin tehostuvat helmikuusta alkaen. Järvenpäähän valmistuneesta Lidlin kolmannesta jakelukeskuksesta toimitetaan tuotteet päivittäin noin 70 Etelä-Suomen myymälään. Kolmas jakelukeskus mahdollistaa Lidlin kasvun Suomessa tulevina vuosina.

Eteläisen Suomen Lidl-myymälöiden tuotteet toimitetaan tästä päivästä alkaen Lidlin Järvenpään jakelukeskuksesta. Myymälätoimitukset uudesta jakelukeskuksesta alkoivat torstai-iltana, jolloin ensimmäiset rekat lähtivät Järvenpäästä matkaan.

Lahdentien varteen syksyllä valmistunut Lidlin kolmas jakelukeskus toimittaa tuotteet pääkaupunkiseudulle ja eteläiseen Suomeen Hanko-Heinola-Hamina-akselilla seitsemänä päivänä viikossa. Lidlin myymälätoimituksia ovat hoitaneet tähän saakka Laukaan ja Janakkalan jakelukeskukset, jotka vastaavat tästä lähin myymälätoimituksista muualle Suomeen. Lidlillä on tällä hetkellä kaikkiaan 180 myymälää eri puolilla Suomea.

–   Aiemmat kaksi jakelukeskustamme ovat olleet kapasiteettinsa äärirajoilla viime vuosina. Käytännössä meillä on tila loppunut näissä kesken. Järvenpään avautuminen normalisoi tilanteen, aluejohtaja Antti Partanen sanoo.

–   Asiakkaille tämä tulee näkymään parempana palveluna, koska uusi jakelukeskus tuo enemmän varmuutta tuotteiden saatavuuteen, Partanen jatkaa.

Lidlin tavoitteena on avata tulevina vuosina noin kymmenen uutta myymälää vuosittain.

Onnistuneet jättirekryt – lähes kaikki paikat täytetty

Järvenpään jakelukeskukseen avattiin viime syksynä haettavaksi kaikkiaan noin 300 työpaikkaa. Hakemuksia logistiikka-alan erilaisiin tehtäviin tuli yli 2000 kappaletta.

–     Noin 300 on palkattu ja suurin osa heistä on Järvenpäästä tai lähialueelta. Mahtavaa porukkaa on saatu tänne töihin ja on hienoa, että maineemme vastuullisena ja luotettavana työnantajana on kiirinyt monen korviin, logistiikkapäällikkö Valtteri Suonperä iloitsee.

Viimeiset työpaikat täytetään helmikuun aikana.

Kuvaliite: Lidl on ottanut tavarakuljetuksia varten käyttöönsä nesteytetyllä biokaasulla (LBG) kulkevan rekan, johon tankataan myymälöiden jätteistä tuotettua biokaasua.

Lisätietoja: Viestintäasiantuntija Linda Pukka, Lidlin viestintä, p. 09 2345 6400, media@lidl.fi

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Lidlin konseptin ydin on parhaan hinta-laatusuhteen tarjoaminen asiakkaille iloisesti palvellen. Suomessa viime vuosina vauhdikkaasti kasvaneessa organisaatiossa työskentelee 5200 henkilöä. 180 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Järvenpäässä ja Laukaassa sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista, ajankohtaisista tarjouksista ja yrityksestä osoitteessa lidl.fi.