• Lidl Suomi/

Lidl etsii Tutustu työelämään ja tienaa -harjoittelijoita – katso hakuvinkit Periscopessa

Lidl palkkaa yli 500 alle 18-vuotiasta nuorta Tutustu työelämään ja tienaa -harjoitteluun kesäksi 2016. Maanantaina 7.3. klo 16.00 Lidlin rekrytointitiimiläiset kertovat ohjelmasta Periscopessa ja vastaavat katsojien kysymyksiin suorassa lähetyksessä tilillä @LidlSuomi.

Lidl avasi Periscopen käytön kesätyörekrytointiviestinnässä helmikuussa, jolloin Lidlin rekrytointitiimi ja kesätöitä etsivät nuoret kohtasivat suorassa Kiinnostaako kesätyö Lidlissä? -lähetyksessä. Idea lähetykseen syntyi siitä, että Periscope tarjoaa mahdollisuuden uudentyyppiseen vuorovaikutukseen työnhakijoiden ja yritysten välillä. Kesätyöhakujen suuren suosion vuoksi hakijoiden kysymyksiin ei ole ollut mahdollista vastata aiempina vuosina.

Lidlin ensimmäinen Periscope-kesätyölähetys oli menestys

Periscope-kesätyölähetyksellä Lidl halusi testata, kuinka nuoret voi tavoittaa sosiaalisessa mediassa näiden suosimalla videoviestinnällä. Tavoite onnistui, ja kohtaaminen nuorten ja Lidlin HR-ammattilaisten kanssa kehittyi dialogiksi, josta työelämää vasta aloittelevat hyötyivät. Nyt Lidl tarjoaa vastaavan mahdollisuuden myös niille nuorille, jotka ovat kiinnostuneita Tutustu työelämään ja tienaa -kesäharjoittelusta.

Tutustu työelämään ja tienaa – yli 500 nuorelle kahden viikon työjakso Lidlissä

Lidl palkkaa Tutustu työelämään ja tienaa -harjoitteluun yli 500 14–17-vuotiasta nuorta. Kaupan liiton ja Palvelualojen ammattiliiton tukemassa ohjelmassa nuori osallistuu Lidlin myymälän tai jakelukeskuksen päivittäisiin töihin, tutustuu kaupan alan maailmaan ja saa arvokasta työkokemusta. Kahden viikon mittainen jakso on suunnattu peruskoululaisille ja lukiolaisille. Harjoittelusta maksetaan 350 euron kokonaispalkkio.

Tutustu työelämään ja tienaa -ohjelman hakuaika Lidliin on alkanut 29.2. ja jatkuu 13.3. saakka.

Lidlin Tutustu työelämään ja tienaa -lähetys alkaa Periscopessa ma 7.3.2016 klo 16.00. Lähetys on katsottavissa suorana Periscope-sovelluksessa ja selaimessa sekä 24 tunnin ajan jälkilähetyksenä. Lidl Suomen Periscope-tiliä (@LidlSuomi) seuraamalla saa tiedon alkavista lähetyksistä.

Lisätietoa Tutustu työelämään ja tienaa -ohjelmasta sekä sähköinen hakulomake Lidlin verkkosivuilla.

Lisätietoja: viestintäpäällikkö Pilvi-Sisko Riikonen, p. (09) 2345 6400, media@lidl.fi.