Lidl järjestää kilpailun neljän muraalin maalaamiseksi Järvenpäähän

Lidl Suomi hakee kilpailulla neljää ideaa ja toteutusta muraaleihin, jotka tullaan maalaamaan Lidlin Järvenpäähän pian valmistuvaan uuteen jakelukeskukseen.

Lidl Suomi järjestää muraali- eli seinämaalauskilpailun. Tarkoituksena on löytää ideat ja toteutus muraaleista kaikkiaan neljälle erikokoiselle sisäseinälle Järvenpäähän valmistuvaan jakelukeskukseen.

Lidl maksaa toteutettavista töistä 5000 euron palkkion per työ ja kustantaa toteutukseen tarvittavat materiaalit ja välineet. Maalaustyöt on tarkoitus aloittaa heti syyskuussa.

Kilpailu on avoin ja päätökset tilattavista teoksista tekee Lidlin kokoama raati. Raatiin kuuluu muraalitaiteilija Salla Ikonen ja Lidlin työntekijöitä sekä johtoa. Ikosen maalaamia muraaleja on nähtävillä useissa Suomen kaupungeissa ja ulkomailla.

On hienoa, että saimme kilpailuraatiin kokeneen, useita upeita seinämaalauksia toteuttaneen Ikosen. Hän tuo kilpailuun paitsi käytännön kokemusta suurikokoisten taideteosten toteuttamisesta, myös taiteellista asiantuntemusta, Lidlin operatiivinen johtaja Nicholas Pennanen sanoo.

Muraalitaiteilija Salla Ikonen iloitsee, että muraalien arvo nähdään myös yritysmaailmassa.

Muraalikilpailu on hyvä tilaisuus usealle taiteilijalle päästä tekemään näyttävä työ ja käyttämään luovuuttaan. Olen tehnyt lukuisia tilaustöitä eri yrityksille, kunnille ja yksityishenkilöille ja nähnyt kuinka paljon maalaukset ilahduttavat ja muuttavat paikkojen tunnelmaa. Se on yksi työn palkitsevimmista osuuksista itse maalaamisen lisäksi, Ikonen sanoo.

Järvenpään jakelukeskuksessa panostetaan työntekijöiden viihtyvyyteen

Muraaleilla halutaan elävöittää huippuluokan energiaälykkään ja ympäristöystävällisen jakelukeskuksen työtiloja. Järvenpään jakelukeskuksessa on haluttu panostaa kolmivuorotyötä tekevien työviihtyvyyteen muun muassa lisäämällä varastohalleihin enemmän ikkunoita, jotka päästävät päivänvaloa paremmin sisään. Sisäseinille maalattavat muraalit tuovat osaltaan tiloihin väriä ja eloa ja ne lisäävät työviihtyvyyttä.

Lidl Suomi hakee kolmannelle jakelukeskukselleen kestävän rakentamisen BREEAM-ympäristösertifiointia. Lidlin tekemillä ympäristö- ja energiatoimenpiteillä rakennukselle tavoitellaan teollisuuskiinteistölle harvinaista Excellent-tason sertifikaattia.

Lisätietoa kilpailusta ja kilpailun säännöt löytyvät osoitteesta lidl.fi/Muraali

Lisätietoja: Viestintäasiantuntija Linda Pukka, (09) 23456400, media@lidl.fi

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa Lidl-myymälöitä on tällä hetkellä 173 Hangosta Sodankylään. Lidl Suomi Ky työllistää 5200 henkilöä, joille on tarjolla etenemis- ja uramahdollisuudet sekä Suomessa että ulkomailla. Lidl sai alkunsa Lounais-Saksassa 1930-luvulla perustetusta Lidl & Schwarz -yhtiön elintarviketukkuliikkeestä. Ensimmäiset Lidl-myymälät perustettiin 1970-luvulla ja kansainvälinen laajentuminen alkoi 1990-luvulla. Lidlin toiminta perustuu selkeään ja yksinkertaiseen konseptiin, joka mahdollistaa tuotteiden korkean laadun ja edullisen hinnan yhdistelmän. Lidl-myymälöitä on lähes kaikissa Euroopan maissa, joissa kaikissa Lidl toimii itsenäisinä tytäryhtiöinä. Ensimmäiset Lidl-myymälät Suomessa avattiin 29.8.2002.