Lidl mukana SuomiAreenassa Porissa vastuullisuus- ja vientiteemoilla – Tule mukaan!

Lidl Suomi on mukana SuomiAreenassa Porissa 16.-20.7.2018. Lidlin järjestämää ohjelmaa voi tulla seuraamaan tiistaina 17.7. SuomiAreenan Rantalavalle ja torstaina 19.7. Antinkadun lavalle. SuomiAreena-viikon aikana Porissa on myös useita lidliläisiä tavattavissa.

SuomiAreena tarjoaa runsaasti nähtävää ja kuultavaa viikon aikana, kun eri organisaatiot, yritykset ja järjestöt levittäytyvät esittelemään toimintaansa SuomiAreena -lavoille ja kansalaistorille. Suomen suurimman, kaikille avoimen keskustelutapahtuman pääteemoina ovat tänä vuonna turvallisuus, vastuullisuus ja suvaitsevaisuus.

Tiistaina 17.7. Lidl on mukana Elintarviketeollisuusliiton (ETL) ruokapäivässä SuomiAreena-rannassa. Lavan teema on ”Tärkeimmät asiat puhutaan ruokapöydän ääressä”. Lidl tuo Helsingin Myllyn kanssa ruokapöytään legendaarisen bingo-pelin klo 12.00-12.30. Vientiteemainen bingo on kaikille avoin tilaisuus, jossa on tietysti myös hyvät palkinnot. Bingon juontaa Janne Kataja.

Torstaina 19.7. Lidlin ohjelmaa nähdään Antinkadun lavalla klo 11.30-12.30. Lidl järjestää Valion ja Pihvikarjaliiton kanssa keskustelupaneelin ”Nyt murretaan myyttejä − perustuuko ruoan vastuullisuus fiilikseen vai faktaan?”. Paneelissa ruokaturva-asiantuntija Kaisa Karttunen, toimittaja Riku Rantala, maa- ja metsätalousministeriön kansliapäällikkö Jaana Husu-Kallio, europarlamentaarikko Sirpa Pietikäinen ja maitotilayrittäjä Johanna Heinonen tarkastelevat ruokatuotannon vastuullisuutta myyttien kautta faktojen valossa. Kuinka moni myytti murtuu? Keskustelun juontaa toimittaja Kirsi Alm-Siira.

Lisätietoja: Viestintäasiantuntija Linda Pukka, (09) 23456400, media@lidl.fi

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa Lidl-myymälöitä on tällä hetkellä 173 Hangosta Sodankylään. Lidl Suomi Ky työllistää 5200 henkilöä, joille on tarjolla etenemis- ja uramahdollisuudet sekä Suomessa että ulkomailla. Lidl sai alkunsa Lounais-Saksassa 1930-luvulla perustetusta Lidl & Schwarz -yhtiön elintarviketukkuliikkeestä. Ensimmäiset Lidl-myymälät perustettiin 1970-luvulla ja kansainvälinen laajentuminen alkoi 1990-luvulla. Lidlin toiminta perustuu selkeään ja yksinkertaiseen konseptiin, joka mahdollistaa tuotteiden korkean laadun ja edullisen hinnan yhdistelmän. Lidl-myymälöitä on lähes kaikissa Euroopan maissa, joissa kaikissa Lidl toimii itsenäisinä tytäryhtiöinä. Ensimmäiset Lidl-myymälät Suomessa avattiin 29.8.2002.

Avainsanat:

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Lidlin konseptin ydin on parhaan hinta-laatusuhteen tarjoaminen asiakkaille iloisesti palvellen. Suomessa viime vuosina vauhdikkaasti kasvaneessa organisaatiossa työskentelee 5200 henkilöä. 173 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa ja Laukaassa sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista, ajankohtaisista tarjouksista ja yrityksestä osoitteessa lidl.fi.