• Lidl Suomi/

Lidl palkitsi All Stars -tiimiään – mitalikahvit ja sekit Elias Kuosmaselle, Anni Vuohijoelle ja Mika Poutalalle

Lidl All Stars -sponsorointiohjelman urheilijat voittivat kevään aikana viisi EM-mitalia. Lidlin palkitsi mitalikahveilla EM-pronssia voittaneet pikaluistelija Mika Poutalan, painonnostaja Anni Vuohijoen sekä painija Elias Kuosmasen. Lidl aloitti yksilöurheilijoiden sponsorointiin keskittyvän Lidl All Stars -ohjelman tammikuussa 2017.

Lidl All Stars -mitalikahvit saivat jatkoa, kun urheilijat Elias Kuosmanen, Anni Vuohijoki ja Mika Poutala saapuivat juhlistamaan EM-kisamenestystä yhdessä lidliläisten kanssa. Lidl palkitsi kreikkalais-roomalaisessa painissa EM-pronssia voittaneen Elias Kuosmasen 2500 euron sekillä, kaksi EM-pronssia voittaneen painonnostaja Anni Vuohijoen 5000 euron sekillä ja uransa päättäneen ja kaksi EM-pronssia saavuttaneen pikaluistelija Mika Poutalan 3750 euron sekillä.

- Lidl All Stars -ohjelman perusajatuksena on antaa urheilijoille edellytykset menestyä kansainvälisissä kisoissa. Lidlin roolina tässä on toki taloudellinen tuki, mutta yhtä tärkeää on ohjelmassa mukana olevien urheilijoiden keskinäinen tiimihenki ja yleisön kannustus, toimitusjohtaja Lauri Sipponen kertoo.

Tiimissä on mukana 26 eri yksilölajin edustajaa, 18 nuorta urheilijaa ja 8 kokeneempaa urheilijamentoria. Lidl All Stars -tiimiin kuuluvat mm. ratakelaaja Amanda Kotaja, maantiepyöräilijä Lotta Lepistö, hiihtäjä Matti Heikkinen, ampumahiihtäjä Tero Seppälä, lumilautailija Kalle Järvilehti, yleisurheilijat Saga Andersson, Samuel Purola ja Simo Lipsanen sekä keihäänheittäjä Oliver Helander. Mukana mentoreina on myös uransa päättäneitä urheilijoita kuten Tommi Evilä ja Mika Poutala.

Päätavoitteena Tokion olympialaiset vuonna 2020

Lidlin tavoitteena on nostaa sponsorointiohjelman avulla Suomi takaisin urheilun mitalimaaksi. Lidl All Stars -tiimi on keväästä 2017 voittanut jo kahdeksan arvokisamitalia ja mitalikahveja on juotu yhteisvoimin nyt kaksi kertaa. Sponsorointiohjelman päätavoitteena on Tokion olympiamitalit vuonna 2020.

- Haluamme olla mukana suomalaisessa yhteiskunnassa ja rakentamassa menestystarinoita. Lidl tukee vuosittain yli sata paikallisten urheiluseurojen järjestämää tapahtumaa ympäri Suomen. Lisäksi tuemme joukkuelajeista valtakunnallisesti lentopalloa, salibandya ja pesäpalloa tuomariyhteistyön kautta. Lidl All Stars -yhteistyön avulla pääsemme tukemaan myös loistavia yksilöurheilijoita, Sipponen jatkaa.

Tähän mennessä palkittuja Lidl All Stars -arvokisamitalisteja:

Amanda Kotaja, MM-kulta, 100 m ratakelaus

Matti Heikkinen, MM-pronssi, 50 km hiihto

Lotta Lepistö, MM-pronssi, maantiepyöräilyn MM-joukkueajo

Elias Kuosmanen, EM-pronssi, kreikkalais-roomalainen paini

Anni Vuohijoki, 2 EM-pronssia, painonnosto, työntö ja yhteistulos

Mika Poutala, 2 EM-pronssia, pikaluistelu, 500 m ja Team sprint

Lisätietoja:
Katja Kuikka, Lidl Suomi Ky, viestintä, p. (09) 2345 6400, media@lidl.fi.