Lidlin toinen myymälä Kaarinassa avattiin liikenteen solmukohtaan

Lidlin ensimmäinen uusi myymälä vuonna 2017 avattiin torstaina Kaarinan Krossissa. Kaarinan toinen Lidl-myymälä palvelee myös Paraisille ja saaristoon matkalla olevia asiakkaita. Lähialueen asukkaille avajaisten aattona järjestetty naapuri-ilta houkutteli paikalle noin 300 ihmistä.

Krossin Lidl-myymälä sijaitsee liikekiinteistön ensimmäisessä kerroksessa. Myymälälle on remontoitu ajanmukaiset ja tyylikkäät tilat olemassaolevaan kiinteistöön. Värimaailma on Turun Länsikeskuksen myymälän tapaan tyylikkään harmaa ja tuotteet on sijoiteltu suomalaisten asiakkaiden toiveiden mukaisesti.

Avarassa Lidlissä on yli 1400 m² myyntipinta-alaa ja autoille löytyy tilaa myymälän edessä sijaitsevalta pysäköintialueelta.

Kuten kaikissa muissakin Suomen Lidl-myymälöissä, Krossin myymälässä on kiinnitetty energiatehokkuuteen erityistä huomiota. Myymälän sähkön, lämmön ja veden kulutusta seurataan tarkasti ja poikkeamiin puututaan herkästi. Esimerkkejä energiatehokkaista ratkaisuista ovat LED-valaistus sekä kannelliset ja ovelliset pakastealtaat ja -kaapit.

Krossin myymälän erinomainen sijainti mahdollistaa kasvavan asiakasmäärän palvelemisen

Lidl palvelee Suomessa jo lähes kahta miljoonaa asiakasta joka viikko. Krossin myymälän loistava sijanti liikenneväylien kainalossa mahdollistaa tasokkaan palvelun Kaarinan alueen kasvavalle asiakaskunnalle. Erinomaiset liikenneyhteydet myymälään takaavat sen, että Lidl palvelee ihmisiä siellä missä he liikkuvat ja poikkeaminen myymälään onnistuu myös matkalla.

– Nyt Paraisille ja edelleen saaristoon suuntaavat asiakkaamme pääsevät entistä kätevämmin poikkeamaan ostoksille, iloitsee myyntipäällikkö Janne Suikki.

Krossin Lidl työllistää noin 20 kaupan alan ammattilaista, ja myymäläpäällikkönä toimii Juha Tala. Myymälä sijaitsee osoitteessa Laasmäenkatu 6, 20780 Kaarina ja on avoinna arkisin ja lauantaisin klo 8–21 sekä sunnuntaisin klo 11–19. Lidlillä on Kaarinassa ennestään jo vuodesta 2002 toiminut myymälä osoitteessa Lautakunnankatu 7.

Vuonna 2017 Lidl suunnittelee avaavansa Suomeen yli 10 uutta myymälää.

Avajaisviikolla naapuri-ilta lähialueen asiakkaille ja ohjelmaa lapsille

Toivottaakseen vanhat ja uudet asiakkaansa tervetulleiksi ostoksille Krossin Lidl järjesti keskiviikkona 11.1. kutsuvierastilaisuutena naapuri-illan, johon oli kutsuttu lähialueen asukkaita. Illan aikana asiakkaat pääsivät tutustumaan uuteen myymälään jo ennen avajaispäivää. Naapuri-illassa nautittiin muun muassa tuotemaistiaisia sekä Roope Rehbinderin valmistamaa kalakeittoa.

– Kovasta talvimyrskystä huolimatta reilut 300 kutsuvierasta tuli katsomaan uutta myymäläämme. Tunnelma oli rento ja mukava. Ihmiset ottivat valokuvia ja juttelivat vilkkaasti, Suikki kertoo.

Uudessa myymälässä vietetään Lastenlauantaita 14.1. klo 11–16 ja Lidlin oma maskotti Lido Lohikäärme on tavattavissa tasatunnein. Lapsille on luvassa palkintoja Mestarimyymäläetsivä-aarteenetsinnästä ja tapahtumassa on tarjolla tuotemaistiaisia sekä kahvia. Lisäksi osallistujille jaetaan siirtokuvatatuointeja ja ilmapalloja.

Lisätietoja:
Tiedottaja Anna Rissanen, Lidl Suomi Ky, p. (09) 2345 6400, media@lidl.fi.

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa Lidl-myymälöitä on tällä hetkellä 157 Hangosta Sodankylään. Lidl Suomi Ky työllistää yli 5000 henkilöä, joille on tarjolla etenemis- ja uramahdollisuudet sekä Suomessa että ulkomailla. Lidl sai alkunsa Lounais-Saksassa 1930-luvulla perustetusta Lidl & Schwarz -yhtiön elintarviketukkuliikkeestä. Ensimmäiset Lidl-myymälät perustettiin 1970-luvulla ja kansainvälinen laajentuminen alkoi 1990-luvulla. Lidlin toiminta perustuu selkeään ja yksinkertaiseen konseptiin, joka mahdollistaa tuotteiden korkean laadun ja edullisen hinnan yhdistelmän. Lidl-myymälöitä on lähes kaikissa Euroopan maissa, joissa kaikissa Lidl toimii itsenäisinä tytäryhtiöinä. Ensimmäiset Lidl-myymälät Suomessa avattiin 29.8.2002.