• Lidl Suomi/

Lidlistä uudistuvan Olympiastadionin pääyhteistyökumppani: ”mukana tulevaisuudessa yllättävilläkin tavoilla”

Lidl Suomi ja Stadion-säätiö ovat allekirjoittaneet monivuotisen sopimuksen pääyhteistyökumppanuudesta. Olympiastadionin kumppanina Lidl on merkittävässä roolissa tukemassa stadionin uudistumista. Uudistetun Olympiastadionin ovet avautuvat vuonna 2020.

Olympiastadion remontoidaan parhaillaan kauttaaltaan. Uudistettu Olympiastadion tulee olemaan Suomen tärkein suurtapahtumien areena sekä liikunnan, urheilun, kulttuurin, viihteen ja turismin kohtauspaikka.

– Ruokakauppana haluamme olla siellä missä ihmisetkin ovat. Olympiastadion on kulttuurihistoriallisesti merkittävä ja suomalaisille tärkeä paikka, joten meille on luontevaa olla tukemassa sen nousua uuteen kukoistukseen. Odotamme innolla yhteistyön mukanaan tuomia mahdollisuuksia stadionilla, jossa voimme olla mukana tulevaisuudessa yllättävilläkin tavoilla, Lidl Suomen kaupallinen johtaja Timo Hansio kertoo.

– Olympiastadionin uutta aikaa ja tulevien vuosikymmenten stadiontarinaa tehdään yhteistyössä yrityskumppaneiden kanssa. Lidl osoittaa rohkeaa suunnannäyttäjyyttä solmitun pitkäaikaisen pääyhteistyökumppanuuden myötä mahdollistaen samalla uuden ajan elämyksiä ja kohtaamisia Olympiastadionilla, toteaa olympiastadionin markkinointijohtaja Marju Paju.

Uudistettu Olympiastadion on toimiva, turvallinen ja tunnistettava monitoimiareena. Yleisölle, tapahtumajärjestäjille ja kaupunkilaisille rakentuu 19 290 bruttoneliötä uusia tiloja. Lisäksi katsomot, kenttäalue ja juoksuradat uudistetaan. Hankkeen kokonaislaajuus on kenttäalue ja katsomot mukaan lukien 90 000 neliötä. Tulevaisuudessa Olympiastadionilla arvioidaan vierailevan vuosittain yli miljoona kävijää. Uudistetun Olympiastadionin ovet avautuvat vuonna 2020.

Olympiastadion on valmistunut vuonna 1938 vuoden 1940 olympialaisia varten. Kisan peruttiin toisen maailmansodan vuoksi ja Helsingin olympiastadion sai isännöitäväkseen vuoden 1952 olympialaiset.

Lisätietoja:

Lidl Suomi, viestintäpäällikkö Pilvi-Sisko Riikonen, media@lidl.fi, (09) 2345 6400.

Stadion-säätiö, markkinointijohtaja Marju Paju, marju.paju@stadion.fi 040-5134 8452

Stadion-säätiön päätehtävä on Olympiastadionin rakennuksen ja toiminnan kaikinpuolinen kehittäminen. Stadion-säätiön ja Olympiastadionin historiaan liittyvä ihmisten välinen yhteenkuuluvuus yhdistää vanhaa ja uutta Olympiastadionia. Uuden Olympiastadionin tavoitteena on vahvistaa ihmisten välistä ymmärrystä ja yhteenkuuluvuutta kohtaamisten kautta. Olympiastadion on ilon ja ihmisyyden areena, jonka ohjaava arvo on yhteisöllisyys.

Avainsanat: