Lidlit uudistuvat koko Suomessa – Kuusamon Lidl kiinni kahdeksi päiväksi

Lidl aloitti lokakuussa myymälöidensä systemaattisen uudistamisen, jonka yhteydessä myymälöiden värimaailmasta tulee valko-harmaa, osastojen järjestys muuttuu, kalusteita ja valaistusta uusitaan ja opasteita parannetaan. Uudistuksessa on kuunneltu tiiviisti asiakkaiden toiveita. Koko Suomen Lidl-myymälät uudistetaan portaittain. Kuusamossa Lidl on suljettu 16.–17.1.

Suomen Lidl-myymälöissä alkoi lokakuun lopulla systemaattinen uudistusprojekti, jossa myymälöiden kalusteet, värimaailma sekä tuotejärjestys uudistetaan. Uudistuksen myötä myymälöiden värimaailma muuttuu valko-harmaaksi ja opasteita parannetaan.

– Uusi ilme on raikas ja hillitympi, mutta samalla sen tarkoitus on viestiä tervetulleeksi toivottavaa tunnelmaa. Uusittavien opasteiden avulla asiakas löytää entistä helpommin haluamansa tuotteet. Tuomme myös vastuulliset toimintatapamme paremmin näkyviin uudistetuissa myymälöissä, kertoo Lidl Suomen operatiivinen johtaja Nicholas Pennanen.

Uudistuksessa myös tuoteosastojen järjestys muuttuu. Hedelmät ja vihannekset tuodaan myyntiin sisäänkäynnin viereen, kylmähylly siirretään alkamaan jo ensimmäiseltä käytävältä ja pakasteet siirtyvät myyntiin myymälän seinustalle pakkaskaappeihin. Myymälän kuivatavaroiden järjestys sekä painotukset muuttuvat myös. Ratkaisut tuovat tehokkuutta tilankäyttöön.

– Tutkimme asiakkaidemme kaupassa käyntiä, esimerkiksi missä järjestyksessä myymälää tyypillisesti kierretään ja mitkä ovat suosituimpia hyllyjä. Yhdistimme tämän datan asiakkaiden toiveisiin. Näin saimme suunniteltua järjestyksen, joka palvelee parhaalla mahdollisella tavalla asiakasta, mutta myös parantaa osaavan henkilöstömme työergonomiaa ja tehokkuutta, Pennanen kertoo.

Vuoden 2018 puolella uudistettavissa Lidl-myymälöissä vaihdetaan lisäksi kaikki valaisimet LED-valaisimiin, jotka kuluttavat sähköä noin 30 % vanhoihin valaisimiin verrattuna. Tämän ansiosta jokaisessa uudistettavassa myymälässä säästyy energiaa huikeat 37 450 kilowattituntia vuodessa. Määrä vastaa kahden sähkölämmitteisen, 120 neliömetrin omakotitalon energiantarvetta.

Kaikki Suomen Lidl-myymälät uudistuvat

Lidl on valmistellut muutosta paitsi tutkimalla asiakkaiden ostoskäyttäytymistä, myös testaamalla erilaisia ratkaisuja ja kehittämällä visuaalista ilmettä. Viimeisen reilun vuoden aikana avatut ja remontoidut myymälät noudattavat jo uutta ilmettä, ja näissä myymälöissä voi käydä kurkkimassa, miltä oma lähi-Lidl pian näyttää.

Uudistusremontit tehdään kuluvan tilikauden aikana eli helmikuun loppuun mennessä yhteensä noin 40 Lidl-myymälään ympäri Suomea. Seuraavina vuosina uudistetaan loput pian yli 170 Lidl-myymälästä.

Kuusamon myymälä kiinni kahdeksi päiväksi

Koillismaalla myymäläuudistus näkyy vuoden 2018 alussa kun Kuusamon Lidl-myymälä remontoidaan. Myymälä on remontin vuoksi kiinni 16.–17.1.2018. Tehokkaan työsuunnittelun ansiosta muutokset saadaan tehtyä lyhyessä ajassa.

– Pahoittelemme asiakkaillemme, ettemme voi palvella heitä normaalisti uudistusremontin aikaan. Muutoksesta on jo hyviä kokemuksia muun muassa Lapin ja Oulun seudulta, joten olemme innoissamme, että saamme ilmeeltään raikkaan ja entistä paremmin palvelevan myymälän myös Kuusamoon, sanoo myyntipäällikkö Jussi Salla.

Uudistuksella Lidl hoitaa myymäläkantaansa olemassa olevien rakennusten ehdoilla, toteuttaa asiakkaiden toiveita ja mahdollistaa tehokkaalla tilankäytöllä entistä laajemman tuotevalikoiman.

Lidlin myymälöiden uudistus:

• Kuusamon Lidl on remontin vuoksi kiinni 16.–17.1.2018
  • Uudistuksessa myymälöihin tulee valko-harmaa värimaailma, järjestys muuttuu, opasteita parannetaan ja vastuullisuusteemat saadaan paremmin näkyville.
  • Tilankäytön parantuessa myymälöihin voidaan jatkossa tuoda tarjolle laajempi tuotevalikoima.
  • Uudistus tehdään kuluvan tilikauden aikana eli helmikuun loppuun mennessä yhteensä noin 40 Lidl-myymälään ympäri Suomea.

Lisätietoja:
Tiedottaja Anna Rissanen, Lidl Suomi Ky, p. (09) 2345 6400, media@lidl.fi.

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Suomessa Lidl-myymälöitä on tällä hetkellä 169 Hangosta Sodankylään. Lidl Suomi Ky työllistää 5200 henkilöä, joille on tarjolla etenemis- ja uramahdollisuudet sekä Suomessa että ulkomailla. Lidl sai alkunsa Lounais-Saksassa 1930-luvulla perustetusta Lidl & Schwarz -yhtiön elintarviketukkuliikkeestä. Ensimmäiset Lidl-myymälät perustettiin 1970-luvulla ja kansainvälinen laajentuminen alkoi 1990-luvulla. Lidlin toiminta perustuu selkeään ja yksinkertaiseen konseptiin, joka mahdollistaa tuotteiden korkean laadun ja edullisen hinnan yhdistelmän. Lidl-myymälöitä on lähes kaikissa Euroopan maissa, joissa kaikissa Lidl toimii itsenäisinä tytäryhtiöinä. Ensimmäiset Lidl-myymälät Suomessa avattiin 29.8.2002.

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Lidlin konseptin ydin on parhaan hinta-laatusuhteen tarjoaminen asiakkaille iloisesti palvellen. Suomessa viime vuosina vauhdikkaasti kasvaneessa organisaatiossa työskentelee 5200 henkilöä. 170 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa ja Laukaassa sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista, ajankohtaisista tarjouksista ja yrityksestä osoitteessa lidl.fi.