Takaisinveto: Freshona Mixed Vegetables herne-maissi-paprikasekoitus (pakaste) ja Freshona Sweetcorn Extra Sweet makea maissi (pakaste)

Lidl on poistanut myynnistä Freshona Mixed Vegetables herne-maissi-paprikasekoituksen (pakaste) ja Freshona Sweetcorn Extra Sweet makea maissi -pakasteen. Tuotteet poistetaan varotoimenpiteenä, koska tuotteiden valmistajan, Greenyard N.V.:n mukaan raaka-aineena käytettyyn maissiin on liitetty epäily Listeria monocytogenes -bakteerista.

Näissä Lidlin myymissä tuotteissa ei kuitenkaan ole havaittu lainsäädännön rajat ylittävää määrää listeriabakteeria. Tuotteet poistetaan myynnistä varotoimenpiteenä.

Kuluttajia pyydetään lopettamaan kyseisten tuotteiden käyttö ja hävittämään tuotteet. Tuotteita on aiemmin myyty Green Grocer's -merkillä, ja kuluttajia kehoitetaan lopettamaan myös niiden käyttö.

Jos tuotteen on jo käyttänyt kuumennettuna, on käyttö ollut turvallista, sillä kuumentaminen kiehuvan kuumaksi tuhoaa listeriabakteerin.

Tuote: Freshona Mixed Vegetables herne-maissi-paprikasekoitus (pakaste) ja Green Grocer's Mixed Vegetables herne-maissi-paprikasekoitus (pakaste)

Pakkauskoko: 450g

Tuote: Freshona Sweetcorn Extra Sweet makea maissi (pakaste) ja Green Grocer's Sweetcorn Extra Sweet makea maissi (pakaste)

Pakkauskoko: 450g

Asiakkaat voivat palauttaa tuotteen lähimpään Lidl-myymälään, jossa tuotteen hinta hyvitetään. Lidl pahoittelee asiakkaille aiheutuvaa ylimääräistä vaivaa.

Lisätietoja asiakkaille: Lidl Suomi Ky, puh. 0800-0-5435 tai asiakaspalvelu@lidl.fi

Lisätietoja medialle: Lidl Suomi Ky, viestintä, media@lidl.fi, p. 09 2345 6400.

Lisäys 10.7.2018: Takaisinveto koskee myös aiemmin Green Grocer's -merkillä myytyjä tuotteita.

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Lidlin konseptin ydin on parhaan hinta-laatusuhteen tarjoaminen asiakkaille iloisesti palvellen. Suomessa viime vuosina vauhdikkaasti kasvaneessa organisaatiossa työskentelee 5200 henkilöä. 173 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa ja Laukaassa sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista, ajankohtaisista tarjouksista ja yrityksestä osoitteessa lidl.fi.