Takaisinveto: Gluteenitonta kaurajauhoa vedetty myynnistä siinä havaitun gluteenin vuoksi

Lidl on poistanut myynnistä erän Belbake kaurajauhoja, joista on havaittu gluteenia, vaikka tuote on merkitty gluteenittomaksi. Takaisinveto koskee erää, jonka parasta ennen -päiväys on 22.10.2019.

Gluteeni on haitallista gluteenille herkille henkilöille eli muun muassa keliaakikoille. Muille nyt takaisinvedetty tuote on turvallinen käyttää. Gluteenittoman tuotteen raja on 20 mg/kg gluteenia ja vähägluteenisiksi määritellään tuotteet, joissa on gluteenia 20–100 mg/kg. Belbake kaurajauhossa todettiin Lidlin omavalvonnassa gluteenia 50 mg/kg.

Lidl pyytää kyseistä kaurajauhoa ostaneita gluteenille yliherkkiä asiakkaitaan palauttamaan kyseisen erän tuotteet Lidl-myymälään, jossa tuotteen hinta hyvitetään. Lidl pahoittelee asiakkaille aiheutuvaa ylimääräistä vaivaa.

Tuote: Belbake gluteeniton kaurajauho

Parasta ennen: 22.10.2019

Liitteenä kuva tuotteista (kuva: Lidl Suomi).

Lisätietoja asiakkaille: Lidl Suomi, asiakaspalvelu, p. 0800-0-5435 tai asiakaspalvelu@lidl.fi

Lisätietoja medialle: Lidl Suomi, viestintä, media@lidl.fi tai p. 09 2345 6400

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Lidlin konseptin ydin on parhaan hinta-laatusuhteen tarjoaminen asiakkaille iloisesti palvellen. Suomessa viime vuosina vauhdikkaasti kasvaneessa organisaatiossa työskentelee 5200 henkilöä. 181 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa, Laukaassa ja Järvenpäässä sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista, ajankohtaisista tarjouksista ja yrityksestä osoitteessa lidl.fi.