Tutustu työelämään ja tienaa Lidlissä – haku kesäharjoitteluun käynnissä

Haku Tutustu työelämään ja tienaa -harjoitteluun Lidl-myymälöissä on alkanut. Lidl palkkaa kahden viikon harjoitteluun noin 350 nuorta. Nuorelle harjoittelu on erinomainen tapa tutustua työelämään ja kaupan alaan.

Lidl palkkaa Tutustu työelämään ja tienaa -harjoitteluun noin 350 14–17-vuotiasta nuorta. Paikkoja on yli 160 Lidl-myymälässä ympäri Suomen ja lisäksi Janakkalan jakelukeskuksessa.

Lidl työllistää koko kesän ajaksi noin 1000 kausityöntekijää ja haluaa tämän lisäksi tarjota nuorille kosketuksen työelämään lyhyemmäksi ajanjaksoksi.

– Nuoret kyselevät meiltä paljon mahdollisuudesta tulla kesätöihin Lidliin. Tutustu työelämään ja tienaa -harjoittelu on mainio tapa kerätä ensimmäistä työkokemusta ja tutustua kaupan alaan, Lidlin rekrytointipäällikkö Jonna Jansson kertoo.

Harjoittelussa työtehtävät räätälöidään niin, että alle 18-vuotiaat voivat niitä tehdä. Myymälöissä esimerkiksi kassatyöskentely on alkoholi- ja tupakkatuotteiden myynnin takia rajattu pois. Päiviin mahtuu vaihtelevasti eri tuotteiden hyllyttämistä, hevi-osastosta ja myymälän ilmeestä huolehtimista ja työskentelyä paistopisteellä kokeneiden työntekijöiden ohjauksessa.

Jakelukeskuksessa harjoittelija pääsee tutustumaan varastotyöhön ja logistiikan maailmaan.

– Kesäharjoittelijat tekevät myymälän ja varaston töitä rinta rinnan vakituisen henkilökunnan kanssa. Myös harjoittelijoiden kohdalla arvostamme reipasta työhön tarttuvaa asennetta ja innokkuutta oppia uusia asioita. Myymälässä asiakaspalveluhenkisyys on harjoittelijallekin tärkeä ominaisuus, Jansson kuvailee.

Kaupan liiton ja Palvelualojen ammattiliiton tukema ohjelma on suunnattu peruskoululaisille, ammattikoululaisille ja lukiolaisille. Kahden viikon harjoittelusta maksetaan 355 euron kokonaispalkkio.

Tutustu työelämään ja tienaa -ohjelman hakuaika Lidliin jatkuu 21.3. saakka.

Lisätietoa Tutustu työelämään ja tienaa -ohjelmasta sekä sähköinen hakulomake löytyvät osoitteesta tyopaikat.lidl.fi .

Lisätietoja:
Tiedottaja Anna Rissanen, Lidl Suomi Ky, p. (09) 2345 6400, media@lidl.fi .

Lidl on yksi Euroopan suurimmista päivittäistavaraketjuista. Lidlin konseptin ydin on parhaan hinta-laatusuhteen tarjoaminen asiakkaille iloisesti palvellen. Suomessa viime vuosina vauhdikkaasti kasvaneessa organisaatiossa työskentelee 5200 henkilöä. 165 myymälän verkosto ulottuu Hangosta Sodankylään ja tavarantoimitukset myymälöihin hoidetaan Janakkalassa ja Laukaassa sijaitsevista jakelukeskuksista. Lisätietoa tuotteista, ajankohtaisista tarjouksista ja yrityksestä osoitteessa lidl.fi.

Lainaukset

Nuoret kyselevät meiltä paljon mahdollisuudesta tulla kesätöihin Lidliin. Tutustu työelämään ja tienaa -harjoittelu on mainio tapa kerätä ensimmäistä työkokemusta ja tutustua kaupan alaan.
Jonna Jansson, rekrytointipäällikkö