Cleantech Invest nostaa osakevaihdolla omistuksensa Nuuka Solutionsissa 48,1 prosenttiin

Cleantech Invest Oyj on solminut osakevaihtosopimuksen Nuukan perustajan Mikko Majan sekä kolmen muun Nuukan yhtiön perustamisessa mukana olleen osakkaan kanssa. Osakevaihdon jälkeen Cleantech Investin omistus Nuukassa nousee noin 48,1 prosenttiin. Osakevaihdon odotetaan olevan läpiviety 29.11.2017 ja sen lopullinen suuruus voi jonkin verran muuttua johtuen muiden osakkeenomistajien halukkuudesta osallistua järjestelyyn.

Maksu Nuukan osakkeista suoritetaan suuntaamalla Mikko Majalle ja toisille myyjille suunnattu osakeanti, jossa heille tarjotaan merkittäväksi yhteensä 143.100 uutta Cleantech Investin A sarjan osaketta.

Osakkeiden merkintähinta suoritetaan apporttina luovuttamalla 477 kappaletta Mikko Majan ja toisien myyjien omistamia Nuukan A-sarjan osakkeita Cleantech Investille.

Vaihdon kohteena olevat osakkeet edustavat noin 11,1 prosenttia Nuukan osakekannasta ja noin 0,7 prosenttia Cleantech Investin osakekannasta.

“Nuukan tietojärjestelmä on markkinoilla erittäin haluttu ja se luo arvoa sekä rakennusten käyttäjille että omistajille. Näemme, että energiaan liittyvä teollisuuden ja kiinteistöjen tuottama data on muodostumassa jopa perinteisiä energian tuotantolaitoksia arvokkaammaksi omaisuudeksi. Uskomme että Nuukalla on kiinteistösektorilla mahdollisuus tulla maailman ensimmäiseksi “virtuaaliseksi energiayhtiöksi” ja hyvä asema tarjota kysyntäjousto-palvelua verkko-operaattoreille. Nuuka kasvaa tällä hetkellä erittäin voimakkaasti ja me yksinkertaisesti uskomme, että siitä on tulossa kansainvälinen tähti” sanoo Cleantech Investin toimitusjohtaja Alexander Lidgren ja jatkaa: “Yksi syy pörssilistautumiseemme aikanaan oli luoda mahdollisuus käyttää Cleantech Investin osakkeita maksuvälineenä yrityskaupoissa ja tässä mielessä osakevaihto Nuukan osakkeilla on taas uusi Cleantech Investin osakkeenomistajillemme arvoa luova järjestely.”

Cleantech Investin koko osakemäärä uusien osakkeiden rekisteröinnin jälkeen on 22,094,090, joista 4,569,031 on K-osakkeita ja 17,525,059 on A-osakkeita. Uudet A-osakkeet tulevat kaupankäynnin kohteeksi Nasdaq OMX Helsinki First North Finland-markkinalla.

Lassi Noponen, Hallituksen puheenjohtaja, Cleantech Invest Oyj. Puh: 358 40 501 5127, lassi.noponen@cleantechinvest.com