• Loudspring/

Cleantech Investin salkkuyhtiö Nocartille 14MUSD tilaus 10MW aurinkosähkövoimalasta Keniassa

Cleantech Invest Oyj

Yhtiötiedote

04.12.2017 klo 08:30 (EET)

Nocart on allekirjoittanut sopimuksen 10 MW:n sähköverkkoon kytketyn aurinkovoimalaitoksen toimituksesta Keniaan itsenäiselle voimantuotantoyhtiölle. Projektin on määrä alkaa välittömästi ja ensimmäisten Nocartin toimitusten arvioidaan tapahtuvan kuusi kuukautta ensimmäisen maksuerän jälkeen. Toimituksen arvo on Nocartille 14 MUSD:tä. Cleantech Invest (yhtiön nimenmuutosprosessi Loudspringiksi käynnissä) omistaa Nocartista 19.3%.

"Maaseudun sähköntuotanto Afrikassa kasvaa jatkuvasti, ja Nocartin toimiessa useissa Afrikan maissa, on yhtiöllä merkittävä rooli sen varmistamisessa, että tämä maaseudun sähköistys ei johda hiilidioksidipäästöjen kasvuun. Tämän kauppasopimuksen allekirjoittaminen Keniassa osoittaa, että Nocartin tiimi pystyy saamaan suuria hankkeita massiivisesta projektiputkestaan siirretyksi siihen kriittiseen pisteeseen, jossa hankintasopimus voidaan allekirjoittaa. Olemme innoissamme nähdessämme Nocartin kasvavan roolin Afrikan valaisemisessa", kertoo Cleantech Investin toimitusjohtaja Alexander Lidgren.

Nocartin toimitusjohtaja Vesa Korhonen kommentoi:

"Kuten olen aiemmin sanonut, Nocartin liiketoimintamahdollisuus Afrikassa on valtava ja kantamme mahdollisista projekteista on kasvanut 1,3 miljardiin euroon. Tämä uusi solmittu sopimus laajentaa asiakaskantaamme ja olen erittäin ylpeä koko Nocart Oy: n tiimistä ja heidän väsymättömästä työstään. Uskon, että tämä sopimus on ensimmäinen monista sopimuksista, jotka tulemme solmimaan. "

Lassi Noponen, Hallituksen puheenjohtaja, Cleantech Invest Oyj. Puh: 358 40 501 5127, lassi.noponen@cleantechinvest.com

Cleantech Invest on pohjoismainen yrityskiihdyttämö jolla on osakkuusyhtiöinään globaaleja ongelmia ratkaisevia kasvuyhtiöitä. Osakkuusyhtiöt keskittyvät liiketoiminnassaan puhtaaseen energiaan sekä energia-ja resurssitehokkuuteen. Yhtiöllä on osakkuusyhtiöitä Suomessa, Ruotsissa ja Saksassa. Yhtiön johto on cleantech -sijoittamisen kansainvälisiä pioneereja. Cleantech Investin A-sarjan osake on listattu Nasdaq First North Finland markkinapaikalla tikkerikoodilla CLEAN ja Nasdaq First North Tukholmassa tikkerikoodilla CLEANT A.

Twitter: @loudspring