Cleantech Investin salkkuyhtiö Swap.com toteutti 19M€ sijoituskierroksen

Cleantech Investin salkkuyhtiö Swap.com (Swap.com Services Oy) on allekirjoittanut sopimuksen 19M€ sijoituskierroksesta. Lead-sijoittajana oli eEquity Ruotsista ja kierrokseen liittyi mukaan muita sijoittajia. Swap.com on tämän kierroksen jälkeen kerännyt yhteensä 46M€ oman pääoman ehtoista rahoitusta. Rahoitus tullaan käyttämään yhtiön kasvun kiihdyttämiseen.

Cleantech Invest Oyj omistaa yhteensä osakkuusyhtiöidensä kanssa 16,1% Swap.com:sta transaktion jälkeen. Cleantech Invest Oyj:n efektiivinen omistus Swap.com:sta sijoituskierroksen jälkeen on 5,3%. Omistusosuus ei ota huomioon suoritusperustaisten optioiden mahdollista laimennusvaikutusta.

Yhtiö on kasvanut 180 % vuosi vuodelta. Yhtiö operoi uusinta teknologiaa hyödyntävää 33 000 m2 logistiikkakeskusta Bolingbrookissa, Illinoissa, ja palvelussa on tarjolla yli 1,5 miljoonaa uniikkia tavaraa.

Cleantech Investin toimitusjohtaja, Alexander Lidgren:

”Toivotamme uudet osakkaat lämpimästi tervetulleiksi Swap.comiin. Swap.com tähtää kategoriajohtajaksi nopeasti kasvavassa käytetyn tavaran Internet tavaratalo -segmentissä, joka on syntymässä perinteisten Internet kauppojen, kuten Amazon, ja peer-to-peer markkinapaikkojen, kuten eBay, väliin. Swap.com on määrittelemässä uudelleen käytetyn tavaran markkinaa ja muuttamassa ihmisten kulutuskäyttäytymistä. Sijoituskierros on yksi suurimpia Pohjoismaiden start-up:ien joukossa ja heijastelee sitä, että kyseessä on useiden miljardien liiketoimintamahdollisuus.”

Swap.com:n toimitusjohtaja ja perustajaosakas Juha Koponen:

“Toimialana olemme vasta raaputtamassa pintaa. Kuluttajilla on valtava määrä tavaraa joka ei ole käytössä, ja käytetyn tavaran markkinapotentiaali on yli sata miljardia dollaria vuosittain. Vaikka kysyntä käytetylle tavaralle on valtava, tavara ei ole liikkunut lähinnä sen vuoksi, että ei ole ollut käytännöllistä ja helppoa tapaa ostaa käytettyjä tavaroita Internetistä. Yli 30% Amerikkalaisista käy vuosittain ostoksilla käytetyn tavaran kaupoissa, ja meillä on toiminnallamme mahdollisuus aikaansaada suuri markkina- ja ympäristövaikutu. Tämä Internet kauppaan keskittyvän eEquityn johtama sijoituskierros antaa meille resurssit skaalata liiketoimintaamme ja saavuttaa tunnettu asema Yhdysvalloissa.”

Carnegie Investment Banking toimi sijoituskierroksella yhtiön taloudellisena neuvonantajana.

Lisätietoja Swap.comin lehditötiedotteesta, joka löytyy täältä

Alexander Lidgren, Toimitusjohtaja, Cleantech Invest Oyj. Puh: 46 73 660 1007, alexander.lidgren@cleantechinvest.com

Juha Koponen, CEO of Swap.com Services Oy. Tel. +1 630 750 7434, juha@swap.com

Swap.com lyhyesti