Verohallinnolta kielteinen kanta Metsä Board Oyj:n verotukseen liittyen

Metsä Board Oyj pörssitiedote 1.10.2015 klo 15.00

Metsä Board Oyj:lle siirtyi vuonna 2014 verotappioita konsernin sisäisen omistusjärjestelyn seurauksena. Yhtiö on vähentänyt verotappioita tilikauden 2014 sekä vuoden 2015 ensimmäisen vuosipuoliskon verotettavasta tuloksestaan. Verohallinto on ottanut tappioiden vähennyskelpoisuuteen kielteisen kannan.

Metsä Board kirjaa vuoden kolmannen neljänneksen tulokseen kirjaamatta jääneen noin 15 miljoonan euron tuloveron. Metsä Boardin näkemyksen mukaan tappiot ovat vähennyskelpoisia, ja yhtiö tulee valittamaan verohallinnon ratkaisusta.

METSÄ BOARD OYJ

Talousjohtaja Markus Holm, puh. 010 465 4913
Sijoittajasuhdejohtaja Katri Sundström, puh. 0400 976 333

Metsä Board on johtava eurooppalainen taivekartongin ja valkoisen ensikuitulainerin valmistaja sekä markkinasellun tuottaja, joka tarjoaa asiakkailleen laadukkaita kartonkeja kuluttaja- ja vähittäispakkauksiin sekä graafisiin loppukäyttöihin. Yhtiön myyntiverkosto palvelee merkkituote- ja kotelovalmistajia, aaltopahvipakkausten valmistajia ja tukkureita. Metsä Board on osa Metsä Groupia, ja sen osakkeet listataan NASDAQ OMX Helsingissä. Yhtiön liikevaihto vuonna 2014 oli noin 2,0 miljardia euroa, ja se työllistää noin 2 800 henkilöä.