Metsäliitto jatkaa pitkäjänteistä korkopolitiikkaa

Metsäliitto-konsernin lehdistötiedote 5.5.2011

Metsäliitto Osuuskunnan edustajisto päätti 4.5.2011 pitämässään varsinaisessa kokouksessa jäsenten osuusmaksuille maksettavista osuuskoroista. Metsäliitto jatkaa pitkäjänteistä korkopolitiikkaa, ja jäsenen sijoittamalle sääntömääräiselle osuuspääomalle maksetaan vuoden 2010 tuloksen perusteella korkoa 5,5 prosenttia (5,5), A-lisäosuuspääomalle 5,0 prosenttia (5,0), B- ja C-lisäosuuspääomalle 4,5 prosenttia (B 4,5).

Osuuskorot maksetaan jäsenille 9.5.2011. Korkoa maksetaan vuodelta 2010 yhteensä 35,3 miljoonaa euroa (35,6).

Edustajisto vahvisti pitämässään kokouksessa myös tilinpäätöksen vuodelta 2010 ja myönsi vastuuvapauden hallintoneuvoston ja hallituksen jäsenille sekä toimitusjohtajalle.

Hallintoneuvoston erovuoroisista jäsenistä uudelleen valittiin maaseutusihteeri Eero Ekman Paimiosta, metsätalousyrittäjä Teuvo Hatva Kajaanista, agrologi Ville Hirvonen Rääkkylästä, maanviljelijä Antti Isotalo Alahärmästä, toiminnanjohtaja Risto Junttila Kemijärveltä, hankekoordinaattori Airi Kulmala Nousiaisista, metsänhoitaja Hans-Erik Lindqvist Närpiöstä, maanviljelijä Juha Paajanen Punkaharjulta ja maanviljelijä Martti Palojärvi Vihdistä.

Prikaatikenraali Pentti Airion tilalle hallintoneuvostoon valittiin diplomi-insinööri, ekonomi Aarre Kilpinen Helsingistä ja pitäjänneuvos Antti Jaakkolan tilalle maanviljelijä Johan Björkenheim Isostakyröstä.

Hallintoneuvosto valitsi järjestäytymiskokouksessaan puheenjohtajakseen agronomi Hannu Järvisen ja varapuheenjohtajakseen maanviljelijä Juha Paajasen.

Lisätiedot:
Jäsenpalvelujohtaja Juha Jumppanen, Metsäliitto-konserni, puh. 050 3844 808