Michelin vuoden rengastoimittajaksi

Michelin-yhtymän maatalous- ja teollisuuskoneiden renkaiden yksiköt  palkittiin John Deere Achieving Excellence -arviointiohjelmassa sekä Vuoden rengastoimittaja että Vuoden 2014 Partner-tavarantoimittaja -nimityksillä. Partner-nimitys on korkein taso John Deeren käyttämässä tavarantoimittajien arviointiohjelmassa.

Achieving Excellence -ohjelmaan osallistuvat John Deeren tavarantoimittajat arvioidaan vuosittain koneenvalmistajan kannalta ratkaisevien kriteereiden perusteella, joita ovat laatu, taloudellisuus, budjetinhallinta, toimitukset, tekninen tuki ja asiakassuhteen hoito. John Deeren Supply Management -ohjelmaan sisällytettiin tämä arviointimenettely jo vuonna 1991 ja sen tarkoituksena on kannustaa tavarantoimittajia prosessien jatkuvaan parantamiseen.

Lisäksi John Deere myönsi Michelin Tweel Technologies -osastolle Vuoden 2014 innovaatio -nimityksen ilmattomasta Michelin X Tweel Turf™-renkaasta. Nimityksen voi saada tavarantoimittaja, joka osoittaa John Deerelle toimittamiensa tuotteiden tai palvelujen innovatiivista kehittämiskykyä. Vuoden innovaatio -nimikkeen myöntämisperusteet ovat:

• Luovuus
  • Toteutettavuus
  • Yhteistyö
  • Vaikutus lopputulokseen

John Deere otti käyttöön Vuoden innovaatio -nimityksen tavarantoimittajilleen vuonna 2010. Sen tarkoituksena on edistää näiden innovaatiotoimintaa ja antaa tunnustusta sellaisille tavarantoimittajille, jotka panostavat luovaan tuotekehitystoimintaan. Michelin ja John Deere julkistivat vuonna 2014 eksklusiivisen kumppanuuden ammattikäyttöön tarkoitettujen John Deere Ztraktm 900 ruohonleikkurien varustamiseksi mullistavalla, ilmattomalla Michelin X Tweel Turftm -renkaalla vakiorenkaan sijaan koossa 24x12x12.

Lisätietoja:
Maatalousrenkaiden myynti ja neuvonta, Michelin Nordic Suomi: Ville-Petteri Pollari
Puhelin:
040 541 3029, s-posti : ville-petteri.pollari@fi.michelin.com

Lehdistön yhteyshenkilö, Michelin Nordic, Tukholma: Lotta Wrangle
Puhelin: 46 72 250 07 40, sähköposti: lotta.wrangle@se.michelin.com

Michelin on maailman rengasvalmistajien edelläkävijä, jolla on 111 200 työntekijää – joista 300 Pohjoismaissa - ja myyntiorganisaatio yli 170 maassa. Michelin kehittää, valmistaa ja myy kestävän kehityksen periaatetta soveltaen renkaita kaikentyyppisiin ajoneuvoihin sekä useisiin erikoiskäyttöihin. Michelin julkaisee myös kaupunki- ja tiekarttoja, matkaoppaita sekä arvostettua Guide Michelin hotelli- ja ravintolaopasta. ViaMichelin.com –sivuilla Michelin tarjoaa myös digitaalisia liikkumista ja matkustamista helpottavia palveluita. www.michelin.com , www.michelin.fi

Avainsanat:

Yrityksestä

Michelin on johtava rengasvalmistaja, joka on omistautunut ihmisten ja tavaroiden liikkuvuuden parantamiseen kestävän kehityksen periaatetta kunnioittaen. Michelin valmistaa ja myy renkaita kaiken tyyppisiin ajoneuvoihin ja tarjoaa innovatiivisia liiketoiminnan tukipalveluita sekä digitaalisia sovelluksia matkailuun. Lisäksi Michelin julkaisee matkaoppaita, hotelli- ja ravintolaoppaita sekä kaupunki- ja tiekarttoja. Yhtymän pääkonttori sijaitsee Clermont-Ferrandissa Ranskassa ja sillä on paikallinen organisaatio 170 maassa; henkilöstön määrä on 112 300. Michelinillä on 68 tehdasta 17 maassa sekä tuotekehityksestä ja tutkimuksesta vastaava teknologiakeskus, jonka yksiköt sijaitsevat Euroopassa, Pohjois-Amerikassa ja Aasiassa. (www.michelin.com, www.michelin.fi)