Michelin udnævnt til årets leverandør

Michelin Gruppens enheder for landbrugs- og industrimaskiner er blevet udnævnt til både "Årets leverandør" og årets Partner-leverandør 2014 i John Deeres program Achieving Excellence. Niveauet Partner er John Deeres højeste ranking af leverandører.

Leverandører, som deltager i programmet Achieving Excellence, vurderes hvert år i vigtige kategorier som kvalitet, økonomi og budgethåndtering, levering, teknisk support og forskellige mål for tilgængelighed. John Deere Supply Management startede programmet i 1991 for at give leverandører en vurdering og feedback til støtte for løbende forbedringer.

Derudover har John Deere tildelt Michelin Tweel Technologies sin innovationspris 2014 for Michelin X Tweel Turf Prisen går til en udvalgt gruppe af leverandører, som viser fornyelse af produkter eller serviceydelser, de tilbyder John Deere. Prisen er baseret på fire faktorer:

• Kreativitet
  • Gennemførlighed
  • Samarbejde
  • Indvirkning på slutresultatet

John Deere skabte innovationsprisen til leverandører i 2010 for at støtte innovation i virksomhedens leverandørbase og for at anerkende leverandører, som tænker kreativt. I 2014 annoncerede Michelin et eksklusivt partnerskab med John Deere om at udstyre deres serie af professionelle græsslåmaskiner, Ztraktm 900, med det banebrydende luftløse hjul Michelin X Tweel Turftm som afløser for standarddæk i dimensionen 24x12x12.

Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-mail: lotta.wrangle@se.michelin.com

Om Michelin
Michelins mission er at bidrage til konstant at forbedre varer og mennesker mobilitet ved at udvikle, fabrikere og sælge dæk til alle typer af køretøjer, f.eks. biler, cykler, entreprenørmaskiner, fly, jorbrugsudstyr, lastvogne, motorcykler og den amerikanske rumfærge. Michelin udgiver også vejkort, rejse-, restaurant- og hotelguider samt tilbyder elektroniske rejsetjenester på viamichelin.com. Michelins hovedkontor ligger i Clermont-Ferrand i Frankrig. Michelin driver virksomhed i mere end 170 lande med 111.200 ansatte, heraf cirka 300 i Norden. Nærmere information på: www.michelin.com eller www.michelin.dk.