Helpot ohjeet: näin et hukkaa lasejasi juhannuksena

Askartele kesänviettoon hauskat ja simppelit kehyskellukkeet

Lähes viidesosa suomalaisista on joskus hävittänyt silmälasinsa, ja suurin osa vahingoista tapahtuu kesäisin. Tulos selviää optikkoketju Specsaversin teettämästä tutkimuksesta, johon osallistui 507 suomalaista silmälasien käyttäjää. Suurimmalla todennäköisyydellä lasit katoavat järveen, joten suomalaisten kannattaa olla erityisen varovaisia tulevilla lomaviikoilla veneillessä tai veden läheisyydessä juhannusta juhliessa.  Kokosimme juhannusjuhlijoille helpot ohjeet kehyskellukkeiden tekoon, joiden avulla pidät lasisi pinnalla läpi juhannuksen.

Markkinatutkimuslaitos YouGovZapera selvitti Specsaversin toimeksiannosta silmälaseja käyttävien käsityksiä ja kokemuksia silmälaseista Suomessa, Norjassa, Ruotsissa ja Tanskassa lokakuussa 2009. Useat suomalaiset ovat kertoneet tiputtaneensa lasit veteen uidessaan tai veneillessään. Itämeren ja järvien pohjista löytyykin todennäköisesti satoja silmälaseja, sillä erityisesti kesäjuhlien aika suomalaisilla on tapana hukata silmälasejaan niin uimarannoille kuin kesämökkien järvenpohjiin. Kokosimme kesäjuhlijoille yksinkertaiset ohjeet, joiden avulla voit askarrella itsellesi kehyskellukkeet ja pitää silmälasit ja aurinkolasit veden pinnalla yllättävimmissäkin tilanteissa!

HELPOT OHJEET – Näin askartelet kehyskellukkeet

1. Tarvitset kaksi styroksinpalaa (halkaisijaltaan n. 2cm) sekä välineen, jolla tehdä styroksiin reiät.

2. Tee kumpaankin styroksinpalaan keskeltä läpi menevät reiät kapeita saksia tai esimerkiksi kuulakärkikynän muoviputkea käyttäen.

3. Pujota kehysten tai aurinkolasien kumpaankin sankaan styroksinpala.

4. Nauti kesäjuhlista huoletta!

Viestintäjohtaja Irene Hernberg, Specsavers Finland, 040 662 5866, irene.hernberg@specsavers.com

Specsavers Optical Group on maailman suurin yksityinen optisen alan yhtymä, jolla on yli 1 400 optikkoliikettä Iso-Britanniassa, Irlannissa, Alankomaissa, Espanjassa, Australiassa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Suomessa ja Uudessa-Seelannissa. Yhtymän kokonaisliikevaihto oli vuonna 2013 1,8 miljardia euroa. Optikot Doug ja Mary Perkins perustivat Specsaversin vuonna 1984, ja se on edelleen perheyritys. Suomessa Specsavers aloitti heinäkuussa 2007, ja ketjun liikeverkosto kattaa koko maan.

Yrityksestä

Miltton Group on Pohjoismaiden nopeimmin kasvava markkinoinnin, vaikuttamisen ja viestinnän asiantuntijatalo, jonka tytäryhtiöitä ovat Miltton, Miltton Brussels, Miltton Creative, Miltton Labs, Miltton Markets, Miltton Networks, Miltton Nordics, Miltton Purpose, Miltton Sparks ja Nordic West Office. Ryhmän palveluksessa on yli 200 henkilöä, ja sen liikevaihto oli vuonna 2016 noin 19,6 miljoonaa euroa, jossa kasvua edellisvuodesta 35 %. Miltton Group on itsenäisessä kotimaisessa omistuksessa.