• Northern Trust/

Northern Trust aikoo tarjota omaisuudenhoidon asiantuntemusta Ruotsista ja laajentaa siten paikallisia ratkaisuja pohjoismaiden asiakkaille

Uutistiedote

Toimiluvan hyväksyminen muodostaa toisen uuden eurooppalaisen tukikohdan Northern Trust Global Investments -yhtiölle sen toteuttaessa Euroopan kasvustrategiaansa

LONTOO ja TUKHOLMA, 7. helmikuuta 2011 – Northern Trust, (Nasdaq: NTRS), ilmoitti tänään vastaanottaneensa hyväksynnän sekä Ruotsin että Yhdistyneen kuningaskunnan finanssinvalvojaviranomaisilta (Finansinspektionen ja The Financial Services Authority, vastaavasti) tarjota omaisuudenhoitotuotteita- ja palveluita sijoittajille Pohjoismaiden alueella suoraan Tukholman toimitiloistaan.

Tämä ilmoitus seuraa viimeisimpiä uutisia, joiden mukaan Northern Trust Global Investments Ltd. (NTGI), joka on Northern Trust -yhtiön kansainvälinen omaisuudenhoitohaara, tulee tarjoamaan omaisuudenhoitoratkaisuja Benelux-maiden alueella (Belgia, Alankomaat ja Luxemburg) Northern Trustin Amsterdamin toimistosta.  Tämä siirto painottaa omaisuudenhoidon johtajan jatkuvaa omistautumista yritystoimintansa kehittämiselle Euroopassa, Lähi-idässä ja Afrikassa.

“Asiakkaitamme parhaiten palvellaksemme, meidän täytyy tukea heitä heidän kotimarkkinoillaan”, sanoi John Krieg, NTGI:n Euroopan, Lähi-idän and Afrikan alueen toimitusjohtaja. “Northern Trust on jo pitkään tehnyt yhteistyötä pohjoismaiden monien mitä edistyneimpien institutionaalisten rahastojen ja rahastonhoitajien kanssa, joista AP7 on yksi esimerkki. Tämä paikallinen asiantuntemus tulee tukemaan meitä tuodessamme markkinoita johtavia kansainvälisiä sijoitusten hoidon tuotteitamme ja palveluitamme alueelle ja laajentaessamme NTGI:n markkinaosuutta.”

Northern Trustin Tukholman toimisto avasi ovensa syyskuussa 2009 tarjotakseen omaisuudenhoitotuotteita ja -palveluita pohjoismaisille asiakkailleen niin lähellä kotimarkkinoita kuin mahdollista. Northern Trust tarjoaa yhteys- ja myyntipäälliköitä, jotka puhuvat skandinaavisia kieliä.

“Olemme hyvin tyytyväisiä voidessamme nyt tarjota omaisuudenhoitoratkaisuja jo tarjolla olevien säilytys- ja rahastohallinnallisten palvelujemme lisäksi suoraan pohjoismaisille sijoittajillemme Tukholman konttorista”, sanoi Northern Trustin pohjoismaiden alueen toimitusjohtaja Madeleine Senior. “NTGI:n toimitilat Tukholmassa aukaisevat mahdollisuuden tukea asiakkaidemme erityisiä paikallisia vaatimuksia laajemmalla ratkaisuvalikoimalla.”

NTGI on tarjonnut omaisuudenhoitoratkaisuja EMEA-alueen asiakkailleen Lontoon toimitiloista yli kymmenen vuoden ajan. Näihin kuuluu laaja valikoima aktiivisia, passiivisia ja kvantitatiivisia sijoitusratkaisuja, mukaan lukien kassa- ja palkkatulot, indeksin ja aktiivisen pääoman hoito ja vaihtoehtoiset sijoitukset. NTGI hoitaa yritysten ja julkisten eläkerahastojen, valtiollisten sijoitusrahastojen, vakuutusyhtiöiden, hyväntekeväisyysyhdistysten, keskuspankkien ja muiden hyväksyttävien ammattisijoittajien varoja. NTGI:n maailmanlaajuisen ulottuvuuden tuloksena hallinnoitavanamme oli 31. joulukuuta 2010 643,6 miljardin dollarin (US) kansainvälinen pääoma ja palvelemme asiakkaita yli 40 maassa.

EMEA:n yhteyshenkilö:
Camilla Greene
Camilla_Greene@ntrs.com

Yhdysvaltain, Kanadan & APAC:in yhteyshenkilö:
John O’Connell
John_O’Connell@ntrs.com

Tietoja Northern Trustista

Northern Trust Corporation (Nasdaq: NTRS) on johtava sijoitusten, omaisuuden ja rahastojen hoidon ja hallinnoinnin, pankkialan ratkaisujen sekä luottamuksellisten palvelujen toimittaja yrityksille, instituutioille ja varakkaille yksityishenkilöille ympäri maailmaa. Rahoitusalan holding-yhtiöllä Northern Trustilla, jonka pääkonttori sijaitsee Chicagossa, on toimitiloja 18 Yhdysvaltain osavaltiossa ja 16 kansainvälisessä toimipaikassa Pohjois-Amerikassa, Euroopassa, Lähi-idässä ja Aasian-Tyynenmeren alueella. Joulukuun 31. päivänä 2010 Northern Trustin säilytyksen alla oli varoja 4,1 triljoonan Yhdysvaltain dollarin arvosta ja sijoitushallinnon alla olevia varoja oli 643,6 miljardin Yhdysvaltain dollarin arvosta. Northern Trust on saavuttanut arvostusta talouselämän johtavana yrityksenä jo yli 120 vuoden ajan yhdistämällä erinomaiset palvelunsa ja asiantuntevuutensa innovatiivisiin tuotteisiin ja teknologiaan. Lisätietoja löydät osoitteesta www.northerntrust.com.

Northern Trust Corporation, pääkonttori: 50 South La Salle Street, Chicago, Illinois 60603 U.S.A, rekisteröity osakeyhtiönä Yhdysvalloissa

The Northern Trust Company, London Branch (rek. nro BR001960),  Northern Trust Global Investments Limited (rek. nro 03929218) and Northern Trust Global Services Limited (rek. nro 04795756) ovat Financial Services Authorityn (FSA) valtuuttamia ja sen valvonnan alaisia.

Tämän tiedotteen sisältämät ja siihen yhdistetyt materiaalit tai sen kautta käytettävät materiaalit on tarkoitettu ainoastaan oikeutetuille vastapuolille ja ammattimaisille asiakkaille eikä niitä tule jakaa eikä yksityisten sijoittajien tule nojautua niihin. Aasian-Tyynenmeren markkinoita varten materiaalit on tarkoitettu ainoastaan rahalaitosten sijoittajille, asiantuntijasijoittajille ja ammattimaisille sijoittajille eikä yksityisten sijoittajien tule nojautua niihin.

• Northern Trust (Guernsey) Limited, Northern Trust Fiduciary Services (Guernsey) Limited ja Northern Trust International Fund Administration Services (Guernsey) Limited ovat Guernsey Financial Services Commissionin lisensioimia.
  • Northern Trust International Fund Administrators (Jersey) Limited ja Northern Trust Fiduciary Services (Jersey) Limited ovat Jersey Financial Services Commissionin säännöstelyjen alaisia.
  • Northern Trust International Fund Administration Services (Ireland) Limited ja Northern Trust Fiduciary Services (Ireland) Limited ovat Irlannin keskuspankin säännöstelyjen alaisia.
  • Northern Trust Global Services Limited -yhtiöllä on Alankomaiden haara, jota valtuuttaa ja säännösteleeAlankomaissa De Nederlandsche Bank.
  • Northern Trust Global Services Limited -yhtiöllä on Luxemburgin haara, jota valtuuttaa ja säännöstelee Commission de Surveillance du Secteur Financier (CSSF).
  • Commission de Surveillance du Secteur Financier (CSSF) säännöstelee Northern Trust Luxembourg Management Company S.A:ia.
  • Northern Trust Global Services Limited toimii Abu Dhabissa edustavana toimistona toimilupanumerolla 13/238/2008, jota valtuuttaa ja säännöstelee Yhdistyneiden arabiemiirikuntien keskuspankki.
  • Northern Trust Company toimii Kanadassa Northern Trust Companyn Kanadan haarakonttorina, joka on Banc Act -lain alainen (Kanada) valtuutettu ulkomaalainen pankkihaara.   Edunvalvontapalvelut Kanadassa tarjoaa kokonaan omistettu tytäryhtiö, Northern Trust Company, Kanada, joka on Trust & Loans Companies Act -lain alainen (Kanada) valtuutettu sijoitusyhtiö.  Talletukset Northern Trust Company -yhtiössä ja sen haara- ja tytäryhtiöissä eivät ole Canada Deposit Insurance Corporation -yhtiön vakuutuksen kattamia.
  • Northern Trust Company toimii Australiassa ulkomaalaisena valtuutettuna talletuksia ottavana rahalaitoksena (ulkomainen ADI) ja on Australian Prudential Regulation Authority -viranomaisen säännöstelyn alainen.
  • The Northern Trust Company –  o  Hong Kong Limited on arvopaperiyhtiö, joka on Securities and Futures Commission -viranomaisen säännöstelyn alainen.
  • Northern Trust Company -yhtiöllä on Singaporen haarakonttori, joka on ulkomainen tukkupankki ja joka on Monetary Authority of Singapore -keskuspankin säännöstelyn alainen.
  • Northern Trust Company -yhtiöllä on Kiinan haarakonttori, joka on China Banking Regulatory Commission -viranomaisen säännöstelyn alainen.
  • Northern Trust Global Investments Japan, K.K. on Japan Financial Services Agency -viranomaisen säännöstelyn alainen.
  • Northern Trust Global Services Ltd (Yhdistynyt kuningaskunta) Ruotsin tytäryhtiö on Financial Services Authority -viranomaisen valtuuttama ja Finansinspektionen-viranomaisen säännöstelyn alainen.