Rezidor -hotelliketjun luottamushenkilöt vaativat konsernijohdolta laajempaa sosiaalista vastuuta

​Rezidor -hotelliketjun luottamushenkilöt toivovat sopimusta konsernijohdon kanssa siitä, että jokaisesta maasta, jossa ketjulla on hotelleja, voidaan valita palkansaajaedustajia EWC:hen riippumatta siitä, ovatko hotellit yrityksen johtamia vai management- tai franching-sopimusvetoisia.

Tavoitteena on johdon kanssa sopia laajemmasta sosiaalisesta vastuusta työntekijöiden työsuhdeturvan varmistamiseksi. Se voidaan tehdä esim. ulkoistamista ja määräaikaisia työsuhteita rajoittamalla. Tavoitteena on tarjota kokoaikatyötä ja ympärivuotisia työsuhteita esim. työntekijöiden jatko- ja täydennyskoulutuksen avulla.

Luottamushenkilöt toivovat, että strateginen yhteistyö johdon kanssa kehittyy yrityskulttuuriksi, joka sitouttaa työntekijät yritykseen ja houkuttaa uusia työntekijöitä.

Islannin, Norjan, Suomen, Viron, Liettuan, Itävallan ja Tanskan Rezidor hotelliketjun 28 luottamushenkilöä kokoontui Palvelualojen ammattiliitto PAMin Petäys Resortiin 21.-23.9. Konferenssin pääaiheena oli uusien, yhteisten strategioiden luominen ay-edustajien ja Rezidorin EWC-edustajien yhteistyölle konsernijohdon ja palkansaajien edustajien sosiaalisen dialogin parantamiseksi Rezidor EWC:ssa (europpalaisessa yritysneuvostossa).

Suomessa Rezidor -hotelliketjuun kuuluvat Radison Blue -hotellit.

Markku Björn, sopimussihteeri, puh. 050 467 6801

Palvelualojen ammattiliitto PAM ry