Pihlajalinna ostaa oululaisen Caritas Lääkärit Oy:n

Pihlajalinna Oyj     Lehdistötiedote       21.7.2017 klo 10.00

Pihlajalinna ostaa oululaisen Caritas Lääkärit Oy:n

Pihlajalinna Oyj:n tytäryhtiö Pihlajalinna Terveys Oy on sopinut ostavansa nykyisiltä omistajilta koko oululaisen Caritas Lääkärit Oy:n osakekannan. Yhtiön suurin omistaja on oululainen yleishyödyllinen Caritas-Säätiö. Kauppa tulee voimaan viimeistään 15.8.2017.

Caritas Lääkärit tarjoaa Oulussa ja Raahessa työterveys- ja lääkäriasemapalveluita. Pihlajalinna tavoittelee yritysostolla muun muassa merkittävää asemaa Oulun ja Raahen seudun työterveyshuollossa sekä vahvaa alkua Ouluun avattavalle lääkärikeskukselleen.

Joni Aaltonen, liiketoiminta- ja yrityssuunnittelujohtaja, 040 524 7270

Pihlajalinna on yksi Suomen johtavista yksityisistä sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluiden tuottajista. Yhtiö tuottaa sosiaali- ja terveydenhuollon palveluita yksityishenkilöille, yrityksille, vakuutusyhtiöille ja julkisyhteisöille ja tarjoaa palveluita lääkärikeskuksissa, terveysasemilla, hammasklinikoilla ja sairaaloissa ympäri Suomea. Yhtiö tuottaa Dextra-brändin alla toimivissa yksityisissä lääkärikeskuksissa ja sairaaloissa muun muassa lääkärivastaanotto- ja erikoissairaanhoidon palveluita mukaan lukien päivystyspalvelut, monipuoliset kirurgiset palvelut sekä työterveyshuollon ja suun terveydenhoidon palvelut. Pihlajalinna-brändin alla Yhtiö tarjoaa julkisyhteisöille sosiaali- ja terveydenhuollon palveluntuotantomalleja, joiden tarkoituksena on julkisen ja yksityisen sektorin yhteistyönä tuottaa laadukkaita palveluita julkisrahoitteisen terveydenhuollon asiakkaille.