Planmeca julkaisee uuden tehokkaan ja taloudellisen jyrsintälaitteen

Hammashoitolaitteiden valmistaja Planmeca laajentaa kattavaa CAD/CAM-tuotevalikoimaansa uudella, kustannustehokkaalla jyrsintälaitteella. Nimeltään Planmeca PlanMill® 30 S, uusi jyrsintälaite on kehitetty varta vasten hammahoitoalan yrityksille, jotka etsivät tehokasta, tarkkaa ja taloudellista jyrsintäratkaisua.

Planmeca PlanMill® 30 S on erittäin tarkka lähtötason jyrsintälaite, joka mahdollistaa ammattimaisen siirtymisen CAD/CAM-teknologian maailmaan. Laite on suunniteltu hampaiden metallittomien korjaustöiden ja apuvälineiden valmistukseen suoraan vastaanotolla.

”Planmeca PlanMill 30 S on erinomainen lisä Planmecan CAD/CAM-valikoimaan. Se on erittäin nopea yksikarainen jyrsintälaite, joka edustaa alan huippusuunnittelua. Lisäksi laite on kustannustehokas laadusta kuitenkaan tinkimättä”, kertoo Planmecan hoitokone- ja CAD/CAM-divisioonan johtaja Jukka Kanerva.

Jyrsintälaitteessa on pyörivä akseli jyrsintäaihioille sekä kolmen terän työkalunvaihtaja. Laite integroituu saumattomasti sekä Planmecan intraoraaliskannereihin että Planmeca Romexis® -ohjelmistoon.

”Kokonaisvaltainen Planmeca FIT™ CAD/CAM-ratkaisumme tarjoaa hammaslääkäreille täysin integroidun ja digitaalisen työnkulun intraoraaliskannauksesta 3D-suunnitteluun ja jyrsintään suoraan vastaanotolla. Nyt hammaslääkäreillä on vielä kaksi huippuluokan vaihtoehtoa – yksikarainen Planmeca PlanMill 30 S tai kaksikarainen Planmeca PlanMill 40® S -jyrsintälaite”, Kanerva toteaa.

Planmeca esittelee Planmeca PlanMill 30 S -jyrsintälaitteen IDS 2017 -tapahtumassa Saksassa. Toimitukset käynnistyvät arviolta vuoden 2017 kolmannella vuosineljänneksellä.

Jukka Kanerva, Vice President
Hoitokone- ja CAD/CAM-divisioona, Planmeca Oy
Sähköposti: jukka.kanerva@planmeca.com

Planmeca Oy on yksi maailman johtavista hammashoitolaitteiden valmistajista, jonka tuotteita myydään yli 120 eri maassa. Yhtiön tuotevalikoimiin kuuluu digitaalisia hammashoitokoneita, korkealaatuisia 2D- ja 3D-kuvantamislaitteita sekä kattavia ohjelmisto- ja CAD/CAM-ratkaisuja.  Yhtiön pääkonttori sijaitsee Helsingissä. Planmeca on alansa suurin yksityisomistuksessa oleva yritys, ja se on tunnettu uraauurtavasta tuotekehityksestään ja muotoilustaan. Planmeca Oy on terveysteknologian alalla toimivan Planmeca Groupin emoyhtiö.

Yrityksestä

Better care through innovation Planmeca Group on terveysteknologian alalla toimiva yritysryhmä. Suunnittelemme ja valmistamme innovatiivisia korkean teknologian hammashoitokoneita, CAD/CAM-ratkaisuja, 2D- ja 3D-röntgenlaitteita, ohjelmistoratkaisuja, mammografialaitteita sekä hammashoidon instrumentteja. Yhtiöryhmän liikevaihto on noin 740 miljoonaa euroa (2014), ja se työllistää lähes 2 700 henkilöä ympäri maailmaa. Yhtiöryhmän pääkonttori sekä tuotteiden suunnittelu- ja valmistustoiminnot sijaitsevat Helsingin Herttoniemessä. 98 % tuotteistamme menee vientiin yli 120 maahan. www.planmeca.com