Stora Enso näyttää Lahden MM-hiihdoissa mihin puu pystyy

Uusiutuvien materiaalien yhtiö Stora Enso on Lahdessa 22.2.−5.3.2017 järjestettävien pohjoismaisten hiihtolajien MM-kisojen pääyhteistyökumppani. Stora Enso ja Lahti2017 näyttävät tapahtuman avulla yhdessä tietä ympäristön kannalta kestävämpien tapahtumien järjestämiseen käyttämällä kisoissa uusiutuvia, puupohjaisia materiaaleja ja maksimoimalla niiden kierrättämisen ja uusiokäytön.

Stora Enson teema Lahden MM-kisoissa on ’100 % uusiutuvaa. 100 % urheilua’.

”Pohjoismaisten hiihtolajien MM-kilpailut Lahdessa tulee olemaan yksi suurimmista ja unohtumattomimmista tapahtumista Suomen itsenäisyyden satavuotisjuhlavuoden 2017 aikana. Stora Enso tuo Lahteen noin 8 000 työntekijää ja vierasta nauttimaan MM-hiihdoista ja kisatunnelmasta. Odotamme innostuneina miten uusiutuvat tuotteemme ja uudet sovellukset ovat käytössä kisoissa – ja miten maailmanmestaruuskisat ovat askel eteenpäin matkalla kohti vastuullisempia yleisötapahtumia”, sanoo Seppo Parvi, Stora Enson talousjohtaja ja Suomen maajohtaja.

Kisojen edellä Stora Enson toimeksiannosta toteutettiin verkkokysely, jossa suomalaisilta, ruotsalaisilta ja saksalaisilta kysyttiin kuinka vastuullisuus ja uusiutuvien materiaalien käyttö vaikuttaisivat heidän tapahtumakokemukseensa. Jokaisesta maasta kyselyyn osallistui yli tuhat vastaajaa, ja otos on edustava iän, sukupuolen ja alueen huomioiden. Yli puolet vastaajista sanoivat olevansa valmiita maksamaan enemmän tapahtumasta, jonka he uskoivat olevan 100-prosenttisesti vastuullinen. Kaksi kolmasosaa sanoi, että suurten tapahtumien tulisi pyrkiä lisäämään vastuullisuuttaan.

Uusiutuvat materiaalit MM-hiihdoissa

Stora Enson moderneja puuelementtejä on nähtävissä kisoissa esimerkiksi palkintojenjakokorokkeessa, kisalaskurissa, laavuissa, pääportissa sekä mäkihyppytornin sisustuksessa.

Stora Enson uusiutuvat materiaalit ja osaaminen yhdistyvät monissa MM-kisojen tuotteissa. Mitalit jaetaan aaltopahviselta tarjottimelta ja niiden säilyttämiseen urheilijat saavat kauniit ja kestävät kartonkirasiat. Kisavieraat pääsevät laskemaan mäkeä maitotölkkikartongista valmistetuilla liukureilla ja nauttimaan juomansa kartonkikupeista.

Yleisö voi Lahden MM-hiihdoissa kannustaa suosikkejaan biokomposiittitorvilla, joissa uusiutuvilla puukuiduilla on korvattu fossiilisia raaka-aineita. Biokomposiittitorvi on osoitus siitä, että Stora Enso pystyy tarjoamaan innovatiivisen ja ympäristön kannalta kestävän vaihtoehdon muoville.

Stora Enso toimittaa myös kaikki MM-kisojen paino- ja toimistopaperit, sekä on jo toimittanut kirjapaperia kisoihin kisoihin liittyviin uusiin teoksiin.

Liisa Nyyssönen, viestintäjohtaja, Suomen mediasuhteet, puh. 040 544 3491

Kuvat:

Kuvia tuotteista ja rakenteista voi ladata journalistiseen käyttöön osoitteesta: http://bmt.storaenso.com/l/Gf9bhf2-nFNB

Stora Enso sosiaalisessa mediassa:
-       Facebook: Stora Enso Suomi
-       Instagram: @storaensoworld
-       Twitter: Stora Enso @storaenso
-       LinkedIn: Stora Enso

Stora Enso on pakkaus-, biomateriaali-, puutuote- ja paperiteollisuuden uusiutuvien tuotteiden maailmanlaajuinen toimittaja. Tavoitteenamme on korvata uusiutumattomat materiaalit innovoimalla ja kehittämällä uusia puuhun ja muihin uusiutuviin materiaaleihin perustuvia tuotteita ja palveluja. Työllistämme noin 26 000 henkilöä yli 35 maassa. Liikevaihtomme vuonna 2015 oli 10,0 miljardia euroa. Stora Enson osakkeet noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä (STEAV, STERV) ja Nasdaq Stockholm AB:ssa (STE A, STE R). Lisäksi Stora Enson ADR-todistuksilla (SEOAY) käydään kauppaa Yhdysvalloissa. storaenso.com

Liisa Nyyssönen
viestintäjohtaja