YIT käynnistää Valon korttelin rakennustyöt Vantaan Tikkurilassa

YIT OYJ Sijoittajauutinen 4.10.2016 klo 8.30

YIT käynnistää Valon kortteli -asuinkerrostalohankkeen Tikkurilan keskustassa Vantaalla. Viidestä talonyhtiöstä koostuvan hankkeen ensimmäisen kohteen, Vantaan Sarastuksen rakennustyöt alkavat lokakuussa. 16-kerroksinen Sarastus käsittää lähes 130 asuntoa ja noin 5 800 asuinneliötä. Sarastuksen on määrä valmistua kesällä 2018, ja se on arvoltaan noin 30 miljoonaa euroa.

Valon kortteliin rakennetaan yhteensä noin 380 asuntoa, joissa asuinneliöitä on yhteensä yli 16 800. Koko projektin arvo on noin 90 miljoonaa euroa, ja sen arvioidaan valmistuvan vuonna 2020. Nimensä mukaisesti korttelissa kiinnitetään erityistä huomiota valoon ja valaistukseen. Hankkeen valaistuksen suunnittelee valaistussuunnittelija, jonka työn painopiste on rakennusten julkisivujen ja piha-alueiden valaistuksessa.

YIT uutisoi Valon korttelista elokuussa. Lue lisää hankkeesta ja katso kuvia.

Lisätietoja antavat:

Hanna Jaakkola, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 040 5666 070, hanna.jaakkola@yit.fi

Harri Isoviita, liiketoimintaryhmän johtaja, Asuntorakentaminen, YIT Rakennus Oy, puh. 040 553 3833, harri.isoviita@yit.fi

Hanna Jaakkola

Johtaja, sijoittajasuhteet

Jakelu: NASDAQ Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2015 liikevaihtomme oli lähes 1,7 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi