Gjensidige Forsikring ASA: Styreleder Inge K. Hansen stiller ikke til gjenvalg

Inge K. Hansen har meddelt valgkomiteen i Gjensidige Forsikring ASA at han ikke ønsker gjenvalg i 2018. Hansen har vært styreleder i Gjensidige siden 2008.

-Jeg vil takke for mange inspirerende og innholdsrike år som styreleder. Selskapet kan vise til en solid vekst og utvikling, med børsnoteringen i 2010 som en viktig milepæl, frem til dagens posisjon som en av de største selskapene på Oslo Børs. Etter ti år som styreleder er det naturlig for meg å gi stafettpinnen videre, sier Inge K. Hansen.

Valgkomiteen starter umiddelbart arbeidet med å finne Hansens etterfølger.

Kontaktpersoner Gjensidige Forsikring ASA:
Direktør investorkontakt: Janne Flessum, Tlf: +47 915 14 739
Informasjonsdirektør: Øystein Thoresen, Tel: +47 952 33 382

Gjensidige er et ledende nordisk skadeforsikringsselskap som er bygget av kunder, for kunder. Konsernet er notert ved Oslo Børs. I mer enn 200 år har vi ansatt ildsjeler som arbeider for å sikre kunders liv, helse og verdier. Vi har om lag 3.900 medarbeidere og tilbyr skadeforsikring i Norge, Danmark, Sverige og Baltikum.I Norge tilbys også bank, pensjon og sparing. Driftsinntektene var 26 milliarder kroner i 2018, mens forvaltningskapitalen utgjorde 157 milliarder kroner