Brightpoint implementert IFS Applications i 15 land

Brightpoint, Inc., (Nasdaq: CELL), en av verdens ledende leverandører av distribusjons- og forsyningskjedeløsninger til den trådløse industrien, har implementert IFS Applications i mer enn 15 land på under to år. Kombinasjonen av IFS Applications' komponentbaserte fleksibilitet og kostnadseffektivitet var nøkkelfaktorer da Brightpoint valgte IFS som sin globale ERP-leverandør.

Brightpoint har vært kunde av IFS siden 1999, og har trinnvis implementert IFS Applications, både internt i sine mange regioner og i forbindelse med fusjoner og oppkjøp.

Brightpoints mål var å konsolidere globale forretningsprosesser i ett integrert og brukervennlig system, samtidig som selskapet gjør seg klar for global vekst.

"Vi er overbevist om at vi med IFS Applications fant et forretningssystem som kan håndtere selskapets globale vekst. For å kunne innlemme flere virksomheter i våre etablerte arbeidsprosesser trenger vi en fleksibel løsning som kan støtte behovene til vår egen organisasjon samt våre kunders behov", sier Jac Currie, CIO i Brightpoint.

En global virksomhet som Brightpoint er avhengig av et forretningssystem som er enkelt og intuitivt; uavhengig av brukerens arbeidsplass eller tekniske bakgrunn.

"Vi er stolte av å ha bidratt til en velykket global utrulling av IFS Applications i Brightpoints globale organisasjon – noe som ikke minst skyldes skalerbarheten og fleksibiliteten av vårt system. Vårt fokus har alltid vært å designe løsninger som følger brukerens bevegelser og ekspansjon, med minimal friksjon og tap av effektivitet", sa Glenn Arnesen, CEO, IFS Scandinavia.

IFS Applications er et fleksibelt system basert på åpne standarder, som enkelt kan integreres med andre systemer. Brightpoint har derfor integrert IFS Applications med et spesialisert system for håndtering av serienummer for mobiltelefoner, SIM-kortnummer samt andre spesialapplikasjoner for leveranse og forsyningskjeder. Systemets åpenhet innebærer også enkel og kostnadseffektiv skalerbarhet, en viktig faktor for hurtigvoksende globale virksomheter som Brightpoint. Selskapets komplekse prosesser for lagerplanlegging og innkjøp må holdes så effektive som mulig, selv i globale ekspansjonsfaser.

Brightpoint bruker i dag en rekke IFS Applications-komponenter, inkludert IFS Distribution, IFS Financials, IFS Sales & Marketing og IFS Document Management.

KONTAKTINFORMASJON

Glenn Arnesen
CEO IFS Scandinavia
glenn.arnesen@ifsworld.com

Om Brightpoint
Brightpoint, Inc. er en verdensledende leverandør av heldekkende forsyningskjedeløsninger til ledende aktører i den trådløse industrien. I 2010 håndterte Brightpoint rundt 99 millioner trådløse enheter globalt. Brightpoints innovative tjenester inkluderer distribusjonshåndtering, innkjøp, lagerhåndtering, reparasjonstjenester og returlogistikk, programvareadministrasjon, "kitting" og spesialtilpasset pakking, leveranse, produkttilpasning, e-handelsløsninger samt andre driftsutsettingstjenester som sømløst integreres med selskapets kunder. Brightpoints effektive plattform gjør det mulig for kunder å dra nytte av raske, fleksible og kostnadseffektive løsninger. Selskapet har rundt 4 000 ansatte i flere enn 25 land. I 2010 hadde Brightpoint en omsetning på USD 3,6 milliarder. Brightpoint leverer distribusjonsløsninger og tilpassede tjenester til over 25 000 firmakunder over hele verden.
For mer informasjon om Brightpoint kan du gå til:
www.brightpoint.com

IFS er et børsnotert konsern (OMX STO: IFS) grunnlagt i 1983 som utvikler, leverer og implementerer IFS Applications, et komponentbasert forretningssystem basert på SOA-teknologi. IFS fokuserer på virksomheter der en eller flere av følgende kjerneprosesser er strategiske; vedlikehold & service, produksjon, logistikk og prosjekt. IFS har over 2000 kunder, virksomhet i over 50 land og har totalt ca 2700 ansatte. Nettoomsetningen i 2010 ble SEK 2,6 milliarder.
For mer informasjon – se
www.IFSWORLD.com

IFS, Box 1545, SE-581 15 Linköping, Sweden – Phone: +46 13 460 40 00 – Fax: +46 13 460 40 01
Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) is a limited liability company registered in Linköping, Sweden.
Corporate identity number: 556122-0996