Den svenske motekjeden Gina Tricot velger IFS Applications 9 for å effektivisere selskapet

Gina Tricot skal rulle ut IFS Applications 9 inkludert sortimentsplanlegging, innkjøp og varepåfylling til rundt 200 butikker i fem land

IFS, den globale leverandøren av forretningsløsninger, kunngjør at den ledende svenske motekjeden Gina Tricot har valgt å oppgradere til IFS Applications™ 9 og utvide løsningen med innebygd funksjonalitet for assortimentplanlegging, allokering og varepåfylling.

Gina Tricot er en svensk motekjede bestående av rundt 200 butikker over hele Sverige, Norge, Danmark, Finland og Tyskland, i tillegg til ehandel tilstedeværelse i 30 land.

Selskapet besluttet å implementere IFS Applications 9 for å benytte seg av en moderne plattform som tilrettelegger for forretningsutvikling og prosesseffektivisering. Ved å utnytte den lagdelte forretningsarkitekturen og beste praksis funksjonalitet I IFS Applications 9, vil Gina Tricot kunne redusere de totale eierkostnadene.

I tillegg til å oppgradere til IFS Applications 9, vil Gina Tricot utvide løsningen sin med innebygd funksjonalitet for sortimentsplanlegging, allokering og varepåfylling, som er utviklet for å hjelpe forhandlere å tilpasse seg en raskt skiftende forbrukeratferd og krav.

“Ved å implementere IFS Applications 9, vil vi eliminere en rekke tilpasninger til fordel for beste praksis, standard funksjonalitet, og dermed få et godt grunnlag for en enhetlig måte å arbeide på tvers av organisasjonen,” sier Gina Tricot CEO, Per-Johan Swartling. “Vi ser også frem til å benytte oss av den fleksible arkitekturen og forbedrede brukervennligheten som tilbys i den siste versjonen og IFS Lobby.”

Glenn Arnesen, CEO i IFS Skandinavia, sier, “Retail er en viktig bransje for IFS, så vi er veldig glade for å fortsette vårt samarbeid med Gina Tricot, som er en synlig og kjent merkevare innenfor denne bransjen. Siden lanseringen har IFS Applications 9 blitt godt mottatt av våre kunder og vi er overbevist om at den fleksible arkitekturen og robuste bransjefunksjonaliteten vil hjelpe Gina Tricot å effektivisere sine prosesser og redusere kostnader.”

For mer informasjon om hvordan IFS for Retail, besøk www.ifsworld.com/en/industries/retail.

Anders Lundin, PR Manager, IFS Scandinavia. Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

Om Gina Tricot

Gina Tricot er en svensk motekjede som består av rundt 200 butikker i fem markeder: Sverige, Norge, Danmark, Finland og Tyskland. Kombinert med voksende online salg, er vi nå tilgjengelig i 30 land i Europa – og vi fortsetter å vokse! I 2012 kunne Gina Tricot rapportere en omsetning på 2,3 milliarder svenske kroner. Vi har en strategi rundt organisk vekst, ettersom nøkkelen til suksess ligger i salg. Vår kolleksjon retter seg mot kvinner i alle aldre og inkluderer alt fra skreddersydd yttertøy til bukser, baseklær og fest antrekk. Vi jobber mer enn noensinne med vårt konsept for å møte en økende etterspørsel i våre nye markeder. Vårt fokus er å levere et konsept, istedet for et bestemt produkt, og vår målgruppe er internasjonal, motebevisst og mangfoldig. www.ginatricot.com.

IFS™ er en ledende, global leverandør av forretningssystem som hjelper virksomheter med å bli mer fleksible. Med omfattende kompetanse innen utvalgte bransjer tilbyr IFS et fleksibelt, helintegrert forretningssystem (ERP) inkludert løsninger for vedlikehold (EAM) og service. IFS ble grunnlagt i 1983 og har i dag cirka 2800 ansatte. IFS støtter mer enn 1 million brukere over hele verden via egne kontorer og et voksende partnernettverk. For mer informasjon se IFSworld.com

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/