Den svenske motekjeden Gina Tricot velger IFS Applications 9 for å effektivisere selskapet

Gina Tricot skal rulle ut IFS Applications 9 inkludert sortimentsplanlegging, innkjøp og varepåfylling til rundt 200 butikker i fem land

IFS, den globale leverandøren av forretningsløsninger, kunngjør at den ledende svenske motekjeden Gina Tricot har valgt å oppgradere til IFS Applications™ 9 og utvide løsningen med innebygd funksjonalitet for assortimentplanlegging, allokering og varepåfylling.

Gina Tricot er en svensk motekjede bestående av rundt 200 butikker over hele Sverige, Norge, Danmark, Finland og Tyskland, i tillegg til ehandel tilstedeværelse i 30 land.

Selskapet besluttet å implementere IFS Applications 9 for å benytte seg av en moderne plattform som tilrettelegger for forretningsutvikling og prosesseffektivisering. Ved å utnytte den lagdelte forretningsarkitekturen og beste praksis funksjonalitet I IFS Applications 9, vil Gina Tricot kunne redusere de totale eierkostnadene.

I tillegg til å oppgradere til IFS Applications 9, vil Gina Tricot utvide løsningen sin med innebygd funksjonalitet for sortimentsplanlegging, allokering og varepåfylling, som er utviklet for å hjelpe forhandlere å tilpasse seg en raskt skiftende forbrukeratferd og krav.

“Ved å implementere IFS Applications 9, vil vi eliminere en rekke tilpasninger til fordel for beste praksis, standard funksjonalitet, og dermed få et godt grunnlag for en enhetlig måte å arbeide på tvers av organisasjonen,” sier Gina Tricot CEO, Per-Johan Swartling. “Vi ser også frem til å benytte oss av den fleksible arkitekturen og forbedrede brukervennligheten som tilbys i den siste versjonen og IFS Lobby.”

Glenn Arnesen, CEO i IFS Skandinavia, sier, “Retail er en viktig bransje for IFS, så vi er veldig glade for å fortsette vårt samarbeid med Gina Tricot, som er en synlig og kjent merkevare innenfor denne bransjen. Siden lanseringen har IFS Applications 9 blitt godt mottatt av våre kunder og vi er overbevist om at den fleksible arkitekturen og robuste bransjefunksjonaliteten vil hjelpe Gina Tricot å effektivisere sine prosesser og redusere kostnader.”

For mer informasjon om hvordan IFS for Retail, besøk www.ifsworld.com/en/industries/retail.

Anders Lundin, PR Manager, IFS Scandinavia. Telefon: 46 8 58 78 45 00, press@ifsworld.com

Om Gina Tricot

Gina Tricot er en svensk motekjede som består av rundt 200 butikker i fem markeder: Sverige, Norge, Danmark, Finland og Tyskland. Kombinert med voksende online salg, er vi nå tilgjengelig i 30 land i Europa – og vi fortsetter å vokse! I 2012 kunne Gina Tricot rapportere en omsetning på 2,3 milliarder svenske kroner. Vi har en strategi rundt organisk vekst, ettersom nøkkelen til suksess ligger i salg. Vår kolleksjon retter seg mot kvinner i alle aldre og inkluderer alt fra skreddersydd yttertøy til bukser, baseklær og fest antrekk. Vi jobber mer enn noensinne med vårt konsept for å møte en økende etterspørsel i våre nye markeder. Vårt fokus er å levere et konsept, istedet for et bestemt produkt, og vår målgruppe er internasjonal, motebevisst og mangfoldig. www.ginatricot.com.

IFS™ er en ledende, global leverandør av forretningssystem som hjelper virksomheter med å bli mer fleksible. Med omfattende kompetanse innen utvalgte bransjer tilbyr IFS et fleksibelt, helintegrert forretningssystem (ERP) inkludert løsninger for vedlikehold (EAM) og service. IFS ble grunnlagt i 1983 og har i dag cirka 2800 ansatte. IFS støtter mer enn 1 million brukere over hele verden via egne kontorer og et voksende partnernettverk. For mer informasjon se IFSworld.com

Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS Blogs: http://blogs.ifsworld.com/

Om oss

IFS™ utvikler og leverer programvare til kunder over hele verden som produserer og distribuerer varer, vedlikeholder anleggsmidler og driver service-orienterte bedrifter. Vår bransjekompetanse og våre løsninger sammen med vårt kundefokus har gjort oss til en anerkjent leder og en av de mest anbefalte tilbyderne innen vår sektor. Våre 3500 ansatte støtter mer enn en million brukere over hele verden gjennom lokale kontorer og et voksende partnernettverk. Mer informasjon er tilgjengelig på IFSworld.com. Følg IFS på Twitter: @ifsworld