IFS™ presenterer fjerde generasjons mobilitetsløsning for service og vedlikehold

IFS lanserer fjerde generasjon av sin mobile klient for service og vedlikehold telefoner og nettbrett basert på Android. Løsningen støtter arbeid offline og tilbyr avansert funksjonalitet for service og vedlikehold gjennom et intuitivt og brukervennlig grensesnitt.

Den nye løsningen bygger på mobil teknologi fra Androidbaserte Metrix Mobile, et produkt som IFS fikk tilgang til gjennom oppkjøpet av Metrix tidligere i år. Løsningen er en integrert del av IFS Applications™ og tilbyr en komplett mobil løsning for feltservice og vedlikehold. Den nye versjonen, som er utformet og optimalisert for Android-plattformen, kompletterer IFS sin eksisterende mobilitetsløsning for Microsoft Windows Mobile.

– Vi er stolte av hvor raskt vi har lykkes med å kombinere Metrix Mobile med IFS Applications. Vi kan presentere en betaversjon av løsningen bare fem måneder etter oppkjøpet. Den nye klienten tilbyr en elegant brukeropplevelse samt intuitiv arbeidsflyt. Løsningen kan dessuten enkelt tilpasses til brukerens arbeidsprosess. Våre kunder kan implementere og begynne å bruke den nye klienten som standardfunksjonalitet, noe som duker for rask avkastning og enkle oppgraderinger. Med denne lanseringen nærmer vi oss målet vårt om å bli markedsledende innen mobile løsninger for service- og vedlikehold, sier Thomas Säld, ansvarlig for produktutvikling hos IFS.

Den nye klienten håndterer hele prosessen – fra øyeblikket da ordren tas i mot av en tekniker, til oppdraget rapporteres som utført via den mobile enheten. Oppdateringer av arbeidsstatus logges på arbeidsordren og sendes umiddelbart tilbake til sambandssentralen. Feltteknikeren kan ta bilder, hente kartbaserte veibeskrivelser samt avslutte oppdraget ved å fylle i tid, materialer og utgifter. Gjennom fleksibel funksjonalitet kan alle data som samles inn ute i felten – fra instruksjoner for arbeidssikkerhet til kundedata – på en enkel måte konfigureres per kunde og type arbeidsprosess.

Mobilitetsløsninger er et prioritert område for IFS, der selskapet har gjort store investeringer de siste årene. Den aktuelle lanseringen er en milepæl i IFS sin produkthistorie fordi den kombinerer IFS Applications infrastruktur og IFS 360 Schedulings markedsledende optimaliseringssystem, med Metrix Mobile-løsningens avanserte funksjonalitet. Sluttresultatet er en komplett mobilitetsløsning som tilbyr store synergieffekter.

– De siste årene har vi levert et antall løsninger for den raskt økende mobile arbeidsplassen. Blant disse kan nevnes det mobile og pekeskjermvennlige grensesnittet IFS Enterprise Explorer samt IFS Touch Apps, en serie nettskybaserte apper for smarttelefoner. Vi er glade for å kunne utvide vår portefølje med den fjerde generasjonen av vår mobile løsning for service og vedlikehold. Mobilitet vil også i fortsettelsen være et strategisk investeringsområde for IFS, sier Dan Matthews, teknologisjef hos IFS.

KONTAKTINFORMASJON

Glenn Arnesen
CEO IFS Scandinavia
glenn.arnesen@ifsworld.com

IFS er et børsnotert konsern (OMX STO: IFS) grunnlagt i 1983 som utvikler, leverer og implementerer IFS Applications, et komponentbasert forretningssystem basert på SOA-teknologi. IFS fokuserer på virksomheter der en eller flere av følgende kjerneprosesser er strategiske; vedlikehold & service, produksjon, logistikk og prosjekt. IFS har over 2000 kunder, kontor i over 60 land og har totalt ca 2800 ansatte. Nettoomsetningen i 2011 ble SEK 2,6 milliarder.
For mer informasjon – se www.ifsworld.com.
Les mer om teknologi, innovasjon og kreativitet på IFS’ Blog: http://blogs.ifsworld.com/

IFS, Box 1545, 581 15 Linköping – Telefon: +46 13 460 40 00 – Fax: +46 13 460 40 01
Industrial and Financial Systems, IFS AB (publ) er et børsmnotert AB registrert i Sverige.
Organisasjionsnummer: 556122-0996. Hovedkontor: Box 1545, SE-581 15 Linköping.

Sitater

Thomas Säld, ansvarlig for produktutvikling hos IFS