Infratek selger datterselskap

Infratek, ved forretningsområdet Sikkerhet har inngått avtale med Safeguard Group om salg av samtlige aksjer i datterselskapet Eiendomssikring AS.

Safeguard Group betaler Infratek NOK 24,5 millioner for 100 prosent av aksjene i Eiendomssikring AS. Den bokførte gevinsten av salget for Infratek vil på konsernnivå være NOK 5,5 millioner.

Eiendomssikring er et låsesmedfirma som selger, monterer og yter service på låssystemer og beslagvarer. Selskapet dekker både privat og bedriftsmarkedet på det sentrale østlandsområdet. Infratek har intensjon om å inngå et landsdekkende samarbeid med Safeguard Group innen lås og beslag.

Transaksjonen vil bli gjennomført under forutsetning av at det oppnås godkjenning fra konkurransemyndighetene i Norge.

Oslo, 6. september 2013

47 916 62 110, vibecke.skjolde@infratek.no