METTLER TOLEDO lanserer en helt ny serie med spektroskopi instrumenter, UV/VIS Excellence

Raskere målinger med FastTrackTMUV/VIS-spektroskopi

Den nye UV/VIS Excellence-serien omfatter fire modeller med enestående optisk ytelse: UV5, UV7, UV5Bio og UV5Nano. FastTrack™-teknologien sørger for raske og pålitelige målinger og optimaliserer arbeidsflyten og instrumentene har størrelse som et A4-ark. Pålitelig spektroskopisk ytelse er kombinert med intuitiv og effektiv One Click™-betjening. UV5 leverer en enkel UV/VIS-spektroskopi med enkle direktemålinger. UV7 oppfyller strenge krav i henhold til europeiske og amerikanske Pharmacopeia og tilbyr avanserte automatiseringsmuligheter. UV5Bio er det ideelle instrumentet for Life Science hvor UV/VIS bruk baserer seg på målinger med kyvette. UV5Nano håndterer et bredt konsentrasjonsområde og leverer pålitelige målinger fra små prøver, helt ned til 1 mL, takket være den innovative LockPathTM-teknologien.

FastTrackTM UV/VIS-teknologi

De nye UV/VIS Excellence-instrumentene fra METTLER TOLEDO integrerer robuste og toppmoderne komponenter med en unik spektroskopisk systemdesign: FastTrack UV/VIS-teknologi som består av moderne fiberoptikk i kombinasjon med matriseregistering og en xenonlampe. Komplett spektralskanning utføres på ett sekund. Instrumentet oppfyller kravene til pharmacopeia – og overgår faktisk kravene til lysspredning og nøyaktighet. Den robuste designen gir stabile målinger med stor nøyaktighet og repeterbarhet. Xenonlampen har ingen oppvarmingstid så instrumentet er alltid klart for bruk. Ettersom lyset bare brukes under faktiske målinger har det svært lang levetid.

Optimert arbeidsflyt

Spektralskanninger, absorpsjon av fast bølgelengde, kvantifisering basert på kalibreringskurver eller kinetiske analyser er klare og kan brukes for direkte målinger. Bare angi parametere, definer arbeidsflyt, lagre som en snarvei og start målingen med One Click. Eller velg en forhåndsdefinert, bransjespesifikk METTLER TOLEDO-metode for umiddelbar start.

Enklere blir det ikke

UV/VIS Excellence-instrumentene inkluderer One Click-brukergrensesnitt – en enkel og intuitiv måte å kjøre oppgaver direkte fra terminalen. En stor 7-tommers fargeskjerm med høy oppløsning viser tydelig oversikt over spektra og resultater. Brukeren får alltid tydelige trinn-for-trinn-instruksjoner. Det har aldri vært så raskt å lære seg og enkelt å bruke UV/VIS-spektroskopi.

Minimal prøvemengde og maksimal ytelse med UV5Nano

UV/VIS-måling på mikrovolum er en foretrukket metode for små prøvemengder eller prøver med høy absorpsjon. På UV5Nano pipetteres prøver ned til 1 µl på glassplaten og LockPath™-teknologien sørger for at tilgjengelige veilengder på 0,1 mm og 1 mm defineres korrekt. Målefeil unngås og brede konsentrasjonsområder kan måles uten ytterligere fortynning. Alt dette, i tillegg til at målingen fullføres innen to sekunder per veilengde, sparer du mye verdifull tid på.

Effektiviser UV/VIS-arbeidsflyten med PC-programvaren LabX UV/VIS

PC-programvaren LabX® UV/VIS utvider UV/VIS Excellence-instrumentets kapasitet med en omfattende grafisk redigeringsfunksjon for spektralevaluering, avanserte automatiseringsfunksjoner, forbedret dataanalyse samt håndteringsmuligheter i full overensstemmelse med 21 CFR part 11 / vedlegg 11 i relevant EU-bestemmelse. I tillegg støtter LabX sømløs UV/VIS-instrumentintegrering til et METTLER TOLEDO-basert instrumentnettverk.

Gå til www.mt.com/UV-VIS og www.mt.com/LabXUV-VIS for mer informasjon om hvordan du effektiviserer målinger med UV/VIS-spektrometre og LabX UV/VIS-programvaren fra METTLER TOLEDO.

Carl-Henrik Edfors

Om METTLER TOLEDO

METTLER TOLEDO er en ledende, global produsent av presisjonsinstrumenter. Bedriften er verdens største produsent og markedsfører av veieinstrumenter til bruk i laboratorier, industri og matvareproduksjon. Bedriften er også blant lederne på markedet for flere relaterte analyseinstrumenter og automatiserte kjemisystemer som brukes til forskning og utvikling av legemidler og kjemiske sammensetninger. I tillegg er bedriften verdens største produsent og markedsfører av metalldeteksjonssystemer som brukes til produksjon og emballasje. Ytterligere informasjon om METTLER TOLEDO finnes på www.mt.com