METTLER TOLEDO lancerer en splinterny serie af spektroskopiske instrumenter – UV/VIS Excellence

Hurtigere målinger med FastTrackTMUV/VIS-spektroskopi

Den nye UV/VIS Excellence-produktportefølje omfatter fire modeller med fremragende optisk ydelse: UV5, UV7, UV5Bio og UV5Nano. Spektroskopiske processer er optimeret takket være FastTrack™-teknologi, som sikrer hurtige og pålidelige målinger med en enhed i et meget kompakt format. Pålidelig spektroskopisk ydelse er kombineret med intuitiv og effektiv One Click™-betjening. UV5 forenkler UV/VIS-spektroskopi med enkle applikationer til direkte måling. UV7 opfylder strenge krav ifølge europæiske og amerikanske farmakopéer og giver mulighed for avanceret automatisering. UV5Bio er det ideelle instrument til Life Science UV/VIS-anvendelsesområder, der er baseret på kuvettemåling. Med UV5Nano spares der på dyrebare prøver, og brede koncentrationsområder måles pålideligt med kun 1 mL prøvevolumen takket være den innovative LockPathTM-teknologi.

FastTrackTM UV/VIS-teknologi

De nye UV/VIS Excellence-instrumenter fra METTLER TOLEDO integrerer robuste og de mest avancerede komponenter i et unikt spektroskopisk systemdesign: FastTrack UV/VIS-teknologi, som omfatter moderne fiberoptik sammen med array-detektion og en xenonlampe. En komplet spektrumscanning udføres inden for blot 1 sekund. Instrumentspecifikationer opfylder forskrifter ifølge farmakopéen: Krav til spildlys og nøjagtighed overgås endda. Med et robust design sikres målestabilitet, hvilket bidrager til nøjagtige resultater og repeterbarhed. Xenonlampen er stabil uden opvarmningstid, og instrumentet er derfor altid klar til brug. Eftersom lampen kun bruges til faktiske målinger, er dens levetid forbedret markant.

Optimeret proces

Spektrumscanninger, absorption med fast bølgelængde, kvantificering med kalibreringskurver eller kinetiske analyser er brugsklare som direkte målinger. Angiv blot parametre, definer processen, gem som en genvej, og start målingen med One Click. Eller vælg en af de foruddefinerede industrispecifikke METTLER TOLEDO-metoder til en øjeblikkelig start.

Det bliver ikke nemmere

UV/VIS Excellence-instrumenter indeholder One Click-brugergrænsefladen – en brugervenlig og intuitiv måde at afvikle opgaver på direkte fra terminalen. En stor, syvtommers skærm med høj opløsning gengiver overskueligt og tydeligt farver på spektra og resultater. Brugeren vejledes altid sikkert med trinvise instruktioner. Det har aldrig været hurtigere at lære og nemmere at bruge UV/VIS-spektroskopi.

Minimal prøvemængde, maksimal ydelse på UV5Nano

UV/VIS-måling af prøver med mikromængde er den foretrukne metode til små prøver eller høj absorption. På UV5Nano pipetteres kun 1 µl af den rene prøve på glasfladen, og LockPath™-teknologi sørger for, at de tilgængelige banelængder på 0,1 og 1 mm er defineret nøjagtigt. Målefejl undgås, og brede koncentrationsområder kan måles uden yderligere fortyndinger. Sammen med fuldførelse af måling inden for 2 sekunder pr. banelængde sparer dette betydelig og dyrebar tid.

Strømlining af UV/VIS-arbejdsgangen med LabX UV/VIS PC-software

LabX® UV/VIS PC-software udvider UV/VIS Excellence-instrumentet med en omfattende grafisk editor til evaluering af spektra, muligheder for avanceret automatisering samt forbedret dataanalyse og administrationsmuligheder, der til fulde opfylder 21 CFR del 11/EU bilag 11. LabX giver endvidere problemfri integration mellem UV/VIS-instrumenter og METTLER TOLEDOs instrumentnetværk.

Besøg www.mt.com/UV-VIS og www.mt.com/LabXUV-VIS for at få yderligere oplysninger og gøre målinger hurtigere med METTLER TOLEDO UV/VIS-spektrofotometere og LabX UV/VIS-software.

Carl-Henrik Edfors

Om METTLER TOLEDO

METTLER TOLEDO er en førende global producent af præcisionsinstrumenter. Selskabet er verdens største producent og sælger af vejeinstrumenter til brug i laboratorier, industrien og i fødevarebutikker. Selskabet er også blandt de tre bedste aktører på flere tilhørende markeder for analyseinstrumenter og er en førende leverandør af automatiserede kemiske systemer, der anvendes i forbindelse med opdagelse og udvikling af lægemidler og kemiske sammensætninger. Desuden er selskabet verdens største producent og sælger af systemer til metaldetektion, der anvendes inden for produktion og emballering. Yderligere oplysninger om METTLER TOLEDO findes på www.mt.com