METTLER TOLEDO lanserer ny Titration Excellence-serie

Den nye generasjonen av Titration Excellence kombinerer alle fordelene ved tidligere versjoner med spennende nye funksjoner, for eksempel automatisk natriummåling, coulometrisk Karl Fischer-titrering og en integrert SmartSample™-leser. Takket være unik modularitet kan Titration Excellence på optimalt vis konfigureres og tilpasses til eksisterende så vel som fremtidige krav.

Den nye Titration Excellence-serien kombinerer ypperlig modularitet i enhetskonfigurasjonen med kraftig og pålitelig analyse og er et godt alternativ i dagens konkurranseutsatte marked. Lanseringen av den nye generasjonen innebærer store fordeler med hensyn til effektivisering av det daglige laboratoriearbeidet. Det er særlig verdt å notere seg følgende fordeler for kundene:

Effektiv natriummåling – Standardaddisjonsmetoden for natriummåling er en kjernekomponent i den nye Titration Excellence-serien. Den helautomatiske natriummålingen muliggjør analyse av en hel prøveserie, noe som sparer tid og øker antallet analyser som kan utføres per dag. Også prøvetakingsforberedelsene kan automatiseres, ved hjelp av ekstra doseringsenheter og en homogenisator.

Utvidet område for måling av vanninnhold – Modulariteten til Titration Excellence muliggjør nå coulometrisk Karl Fischer-titrering på alle instrumenter. Funksjonen gjør det mulig å analysere vanninnhold ned til 1 ppm. Dette nye alternativet for coulometri forbedrer også bestemmelsen av bromindeksen takket være muligheten for generering av svakstrøm. Dette integrerte alternativet krever ikke ytterligere enheter eller benkeplass, og passer godt inn i tankegangen om slanke laboratorier.

Feilfri titreringsarbeidsflyt – Med den integrerte SmartSample-leseren på alle Titration Excellence-instrumenter kan nå data overføres trådløst fra balanse til titrator for enkeltprøver, noe som eliminerer avskriftsfeil og forvekslinger. SmartSample-løsningen er derfor et smart valg for både enkeltprøvetitrering og automatisert flerprøvetitrering.

Gjennom det intuitive og lettforståelige One Click®-brukergrensesnittet tilbyr Titration Excellence konfigurering av brukerspesifikke innstillinger for å sikre trygg og enkel bruk. Dette svært effektive titreringssystemet er i samsvar med lovverk og er skreddersydd for å oppfylle kundenes behov.

Finn ut mer på www.mt.com/Titration-Excellence

For spørsmål , vennligst ta kontakt:

Carl-Henrik Edfors
carl-henrik.edfors@mt.com

METTLER TOLEDO er en ledende, global produsent av presisjonsinstrumenter. Bedriften er verdens største produsent og markedsfører av veieinstrumenter til bruk i laboratorier, industri og matvareproduksjon. Bedriften er også blant lederne på markedet for flere relaterte analyseinstrumenter og automatiserte kjemisystemer som brukes til forskning og utvikling av legemidler og kjemiske sammensetninger. I tillegg er bedriften verdens største produsent og markedsfører av metalldeteksjonssystemer som brukes til produksjon og emballasje. Ytterligere informasjon om METTLER TOLEDO finnes på www.mt.com