Nye massekomparatorer fra METTLER TOLEDO gir effektiv, feilfri og sporbar kalibrering for vekter opp til 64 g

METTLER TOLEDOs nye XPR komparatorserie gir enestående nøyaktig, rask og sporbar bestemmelse av masse, for både kalibreringslaboratorier og industrikunder. Komparatorens nye alt-i-ett-kalibreringsprogramvare, MC Link, øker effektiviteten og gjør det enklere for laboratorier og lignende institusjoner å oppfylle kravene til nøyaktig kalibrerte vekter og standarder.

I dagens arbeidsliv er det en nesten universell oppgave å øke kvaliteten og samtidig redusere tidsforbruket. Vektkalibrering er ikke noe unntak da det stadig blir vanskeligere for kunder i svært regulerte bransjer å vente på kalibrerte vekter.

XPR massekomparatorer hjelper laboratorier og industrikunder med å oppnå intuitiv, effektiv og sikker vektkalibrering samtidig som produksjonen økes. Komparatorenes repeterbarhet og evne til å understøtte lav minstevektverdier gjør dem til et foretrukket valg, ikke bare for vektkalibrering, men også for nøyaktig måling av svært små produkter med en høy emballasjevekt.

XPRs følsomme, problemfrie massebestemmelse sikres av en rekke METTLER TOLEDO-funksjoner som øker både nøyaktigheten og prosesseringstiden:

• LevelMatic sørger for optimal pålitelighet ved å redusere effekten av hjørnebelastningen til et absolutt minimum.
  • Kalibreringsprogramvaren MC Link tilbyr fleksibel konfigurering av kalibreringsprosessen, brukerveiledning på skjerm, automatiske start-beregninger og omfattende databehandling for enklere og raskere prosesser.

MC Link håndterer også måleusikkerhet. All prosessinformasjon og alle kalibreringsdata lagres sikkert i en sentral database for å oppfylle kravene for høyeste prosess sikkerhet. Kalibreringssertifikater skrives enkelt ut med et tastetrykk.

• Innføringen av StatusLightTM betyr at operatørene aldri foretar veiinger når komparatoren ikke er rett kalibrert eller ikke er i vater. En innebygd indikator lyser grønt når det er sikkert å foreta kalibrering, gult når noe krever oppmerksomhet og rødt når en bestemt test er utdatert. Brukeren kan være trygg på at alle resultatene som oppnås, oppfyller forhåndsdefinerte prosesskrav og relevante forskrifter.

Samlet bidrar disse finessene til strømlinjeforming av din daglige oppgaveliste og sikrer den nøyaktigheten som kreves i din bransje og av dine kunder. Dette hjelper deg med å forbedre målekvaliteten samtidig som produksjonen økes.

Lær mer om hvordan XPR massekomparatorer kan bidra til betydelig forbedringer i dine veie- og kalibreringsoperasjoner og få mer detaljert informasjon om programvaren MC Link.

For spørsmål , vennligst ta kontakt :

Carl-Henrik Edfors
carl-henrik.edfors@mt.com

METTLER TOLEDO er en ledende, global produsent av presisjonsinstrumenter. Bedriften er verdens største produsent og markedsfører av veieinstrumenter til bruk i laboratorier, industri og matvareproduksjon. Bedriften er også blant lederne på markedet for flere relaterte analyseinstrumenter og automatiserte kjemisystemer som brukes til forskning og utvikling av legemidler og kjemiske sammensetninger. I tillegg er bedriften verdens største produsent og markedsfører av metalldeteksjonssystemer som brukes til produksjon og emballasje. Ytterligere informasjon om METTLER TOLEDO finnes på www.mt.com

METTLER TOLEDO selger vekter og veiesystemer samt analyse- og prosessinstrumenter for produksjonsindustri og laboratorier. Selskapet er representert i ca 100 land og har produksjon på 15 steder rundt om i verden, bl a i Sveits, Tyskland, England, USA, Kina og Norge. Konsernet, med hovedkontor i Sveits, er notert på New York Stock Exchange. Totalt har konsernet ca 14.200 ansatte og omsatte i 2016 for 2.508 milliarder USD. METTLER TOLEDO Nordic er en markeds, salg og service organisasjon med hovedkontor i Stockholm, men har også kontorer i Oslo og København. I Finland og Baltikum, så er METTLER TOLEDO representert av forhandlere. I Skandinavia har vi ca. 165 ansatte med en årlig omsetning på ca. 400 millioner kroner.