Sikkerhet framfor alt for mobilkraner på vinterveier

Michelin lanserer en ny dimensjon av sitt vinterdekk MICHELIN X Snoplus for mobilkraner. Dekket lanseres i den nye dimensjonen 445/95 R 25 M+S TL 177E.

– Michelin X Snoplus er et allround-dekk for mobilkraner som krever maksimalt vintergrep. Det betyr at du kan føle deg trygg på alle slags underlag, sier Torbjørn Larsson, teknisk ekspert for anleggsdekk i Michelin i Norden.

Mønsteret består av flere frittstående mønsterblokker separert av 3 spor som løper rundt dekket. Alle mønsterblokker har flere lameller, og det er denne kombinasjonen som gjør dekket optimalt for vinterveier, med meget god styrepresisjon og veigrep.

Dekket har også en ny konstruksjon av dekksidene med et beskyttelsesbånd på overgangen mellom skulder og dekkside som gir en forsterket beskyttelse mot skader.

Mønsterblokkene med lameller og forskjøvne skulderblokker gir Michelin X Snoplus-dekket utmerket grep på vinterføre og grusvei. Det åpne mønsteret ved skulderen gir også god selvrensing.

Fordelene med Michelin X Snoplus radialdekk:

• Lengre levetid
  • Bedre grep på alle underlag
  • Redusert drivstofforbruk
  • Forbedret komfort
  • Økt motstandsevne mot punkteringer
  • Redusert varmeoppsamling

Michelin X Snoplus har en mønsterdybde på 25 mm når dekket er nytt.

Pressesjef Michelin Nordic: Lotta WRANGLE
Telefon: 46 8 709 07 76, Mobil: 46 72 250 07 40, E-post: lotta.wrangle@se.michelin.com

Michelin har, som det ledende dekkselskapet, forpliktet seg til bærekraftig forbedring av mobilitet for mennesker og varer ved å produsere, distribuere og markedsføre dekk for alle typer framkomstmidler. Michelin tilbyr også innovative bedriftstjenester, digitale mobilitetstjenester og publiserer reiseguider, hotel- og restaurantguider, kart og veiatlas. Michelin har hovedkvarter i Clermont-Ferrand i Frankrike og avdelinger i 170 land, har 112 300 ansatte og 68 fabrikker i 17 land. Gruppens teknologisenter for forskning og utvikling har avdelinger i Europa, Nord-Amerika og Asia. (www.michelin.com og www.michelin.no)

Michelin er et ledende dekkselskap som er dedikert til å forbedre transport av varer og mennesker gjennom produksjon, distribusjon og markedsføring av dekk til alle typer kjøretøy. Michelin tilbyr også innovative forretningsløsninger, digitale reisetjenester og publiserer reise-, hotell- og restaurantguider og kart. Michelin har hovedkontor i Clermont-Ferrand i Frankrike og er representert i 170 land, har 112 300 ansatte, hvorav 300 er i de nordiske landene, og 68 produksjonsanlegg i 17 land. Selskapets Teknologisenter for forskning og utvikling har virksomhet i Europa, Nordamerika og Asia. For mer informasjon besøk gjerne vår hjemmeside www.michelin.com eller www.michelin.no.

Sitater

Torbjørn Larsson, teknisk ekspert for anleggsdekk i Michelin i Norden