Nya IoT affärer till Wireless System Integration

Wireless System Integration Sweden AB som ingår i Allgongruppen annonserade idag att man har vunnit ett antal nya projekt inom IoT till ett värde om 2 miljoner svenska kronor. Projekteten är inledningsfaser och resulterar till ett helhetsåtagande som innebär att WSI kommer leda projektet från första fas fram till slutlig produktion. Affärerna pågår under hela 2017 med god potential att växa ytterligare kommande år. Kunderna är en internationella industriella aktörer som är i processen av digitalisering av sina system och produkter.

Wireless System Integration blev nyligen utsedd som vinnare 2017 av Sveriges IoT bolag på den årliga mobilgalan – Mobile Institute.

“Vi har arbetat med IoT lösningar i mer än 14 år och vi märker av intresset och en kraftig ökad förfrågan på våra tjänster och kunnande. Utmärkelsen som Sveriges vinnande IoT företag har gett positiva effekter till en redan het marknad för oss. De senaste projekten vi nu startar upp är inom flertalet spännande branscher med internationella kunder som har god potential på ytterligare affärer och behov av digitalisering”, säger Jan-Åke Lindqvist vd på WSI.

För ytterligare information kontakta:

Johan Hårdén                                                Jan-Åke Lindqvist
Allgon AB                                                       Wireless System Integration Sweden AB
Tel.0733 859219                                            Tel. 070-555 49 17
E-post: johan.harden@allgon.se                    E-post jaln@wsi.nu