• Allgon AB/

Wireless System Integration har utsetts till vinnare av IoT bolag 2017 av mobilgalan – Swedish Mobile Awards

Wireless System Integration. WSI, som ingår i Allgongruppen har utsett till vinnare inom kategorin IoT bolag i Sverige på den årliga mobilgalan, som anordnas av Mobile Institute.

Wireless System Integration hade under 2016 en tillväxt på 35 procent och har uppmärksammats i en rad stora IoT projekt. Bland förra årets uppmärksammade IoT-projekt kan nämnas Libero BabyBuzz från SCA och smarta batterier till Northstar Battery.

Att få vinna årets IoT-bolag ser Jan-Åke Lindqvist, VD på WSI, som ett kvitto på hårt arbete:

-       Vi har visat att vi kan leverera olika typer av IoT-projekt, och ta dem hela vägen från idé till färdig produkt. Förtroendet för oss kommer från både startups som har nya produkter och etablerade bolag som vill utöka sitt erbjudande, Jan- Åke Lindqvist.

-       Det är fantastiskt och roligt för WSI att bli uppmärksammade på detta vis för sitt arbete. För Allgongruppen är det ett stort mervärde och inte minst för våra kunder som ser att gruppens bolag ligger i absoluta framkanten. 2017 har inletts på bästa sätt och vi är nöjda med förvärvet av WSI som bidrar till vår fortsatta utveckling, Johan Hårdén Allgon AB.

Hemsida - https://wsisweden.com/

Kontakt: