Aspiro tecknar avtal med Redcats Nordic

Aspiro Mobile Solutions har tecknat ett avtal med den globala distributionsleverantören Redcats för SMS-tjänster i den nordiska regionen.

Redcats är en ledande aktör inom onlineshopping för mode och inredning, och är verksamt i 31 länder, inklusive Skandinavien, Frankrike och USA. Deras mest kända varumärken i de nordiska länderna är Ellos, La Redoute och Jotex.

Avtalet innebär att Aspiro Mobile Solutions tillhandahåller möjligheter för SMS-utskick av erbjudanden för varumärkena Redcats distribuerar till sina användare. Avtalet gäller för Sverige, Norge, Danmark och Finland.

-Det faktum att Aspiro har kapacitet att hantera våra stora volymer samt en mobil plattform där vi kan utveckla vår mobila verksamhet, gör att vi ser på Aspiro som en viktig drivkraft i vår mobila strategi. Aspiro är en proaktiv partner och vi ser redan mycket goda resultat av vårt partnerskap, säger marknadschef Per Olof Gustafsson på Redcats.

Aspiro och Redcats har samarbetat sedan januari. Kontraktet kommer bland annat innebära att en av Redcats största varumärken, Ellos, under ett år kommer att kunna fördubbla antalet SMS-utskick med relevanta erbjudanden till sina användare.

- Aspiro Mobile Solutions fokuserar på att leverera högvolymstjänster för kunder som använder den mobila kanalen strategiskt. Redcats med Ellos och andra stora varumärken är ett bra exempel på detta, säger Peter Tonstad, chef för Aspiro Mobile Solutions.

För mer informasjon, vänligen kontakta: Kristin Castillo Eldnes IR- och informationschef Tel: +47 908 07 389 e-post: kristin.eldnes@aspiro.com, Peter Tonstad Chef för Mobile Solutions Tel: +47 481 76 102 e-post: peter.tonstad@aspiro.com

Aspiro har en unik position som världens enda leverantör av kompletta streamingtjänster för TV och musik till partners som vill använda sitt eget varumärke på tjänsten. Aspiro levererar också musiktjänsten WiMP direkt till konsumenter i Norge, Sverige och Danmark. Aspiro har mer än tio års erfarenhet inom mobilteknik och detaljhandel i norra Europa och tjänster levereras till partners över hela världen, exempelvis Deutsche Telekom, Telefónica O2, Telenor, 3, TeliaSonera, BBC, Aftonbladet, mBlox, TVNorge, Entel och VG. Aspiro är noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm. Omsättningen för kvarvarande verksamhet uppgick 2010 till 266 MSEK och företaget har cirka 115 anställda.