Expressen väljer Aspiro som leverantör av sms-lösningar

Aspiro Mobile Solutions har tecknat ett avtal med AB Kvällstidningen Expressen. Aspiro blir därmed Expressens leverantör av mobila betalningslösningar via sms och mms samt leverantör för andra mobilaktiviteter.

AB Kvällstidningen Expressen ger ut den riksspridda kvällstidningen Expressen och de regionala editionerna GT i Göteborg och Kvällsposten i Malmö. Expressen.se med de regionala sajterna gt.se och kvp.se levererar nyheter, nöje och sport 24 timmar om dygnet.

Avtalet gäller användning av Aspiros mediaplattform, för utveckling och drift av Expressens mobila aktiviteter och betallösningar via sms och mms. Aspiro och Expressen kommer att jobba tät tillsammans framöver för att lansera nya tjänster.

– Aspiro har lång erfarenhet av att leverera mobillösningar till mediebolag och lösningar som passar våra behov, därför var de ett bra val som leverantör för oss, säger Mattias Carlson, redaktionschef Digitala Medier på Expressen.

Aspiros mediaplattform är en användarvänlig och flexibel mobilplattform som ger Expressen och andra mediebolag bättre möjligheter att utveckla spännande mobiltjänster samt att organisera aktiviteter samordnat över olika avdelningar.

– Mediebolag är ett av våra viktigaste fokusområden, eftersom vår plattform erbjuder lösningar som är skräddarsydda just för den typen av verksamhet. Vi är därför mycket nöjda över att Expressen nu också valt att bli kund hos oss, säger Peter Tonstad, chef för Aspiro Mobile Solutions.

För mer information, vänligen kontakta: Kristin Castillo Eldnes IR- och informationschef Tel: +47 908 07 389 e-post: kristin.eldnes@aspiro.com, Peter Tonstad Chef för Mobile Solutions Tel: +47 481 76 102 e-post: peter.tonstad@aspiro.com

Aspiro har en unik position som världens enda leverantör av kompletta streamingtjänster för TV och musik till partners som vill använda sitt eget varumärke på tjänsten. Aspiro levererar också musiktjänsten WiMP direkt till konsumenter i Norge, Sverige och Danmark. Aspiro har mer än tio års erfarenhet inom mobilteknik och detaljhandel i norra Europa och tjänster levereras till partners över hela världen, exempelvis Deutsche Telekom, Telefónica O2, Telenor, 3, TeliaSonera, BBC, Aftonbladet, mBlox, TVNorge, Entel och VG. Aspiro är noterat på Nasdaq OMX Nordiska Börs i Stockholm. Omsättningen för kvarvarande verksamhet uppgick 2010 till 262 MSEK och företaget har cirka 115 anställda.