Årsstämma i Bilprovningen

Årsstämma i Bilprovningen

Idag avhöll Bilprovningen sin årsstämma.

Årsstämman beviljade styrelseledamöterna och verkställande direktören ansvarsfrihet för verksamhetsåret 2008.

I enlighet med statens förslag omvaldes Kerstin Lindberg Göransson till styrelsens ordförande liksom Annika Sten Pärson, Anna Nilsson Ehle och Christer Berggren till styrelseledamöter. Anders Björnek hade undanbett sig omval. Till ny ledamot i styrelsen valdes Håkan Bryngelson, tidigare vd för fastighetsbolaget Vasakronan.

Enligt de privata ägarnas förslag omvaldes styrelseledamöterna Per Johansson, Ulf Blomgren, Christer Zetterberg och Thomas Winskog.

Stämman beslutade enligt styrelsens förslag om en utdelning på 121,60 kronor per aktie.

För mer information kontakta: Kerstin Lindberg Göransson, styrelseordförande, telefon: 08-797 60 00, e-post: kerstin.lindberg.goransson@lfv.se Magnus Ehrenstråhle, verkställande direktör, mobil: 0708-200 402, e-post: magnus.ehrenstrahle@bilprovningen.se Cecilia Blom Granlund, informationschef, mobil: 0706-87 03 66, e-post: cecilia.granlund@bilprovningen.se