• Bilprovningen/

Bilprovningen Malmö-Fosie firar den internationella kvinnodagen med en rekryteringsdag för tjejer. Välkommen till oss!

Bilprovningen bjuder in pressen till en rekryteringsdag med fokus på tjejer. Den internationella kvinnodagen till ära, dvs. den 8 mars 2014, har Bilprovningen öppet hus på flera stationer, däribland Malmö-Fosie. Ta chansen att träffa arbetssökanden och tjejer som redan jobbar hos Bilprovningen.

Första kvinnliga teknikern 1979
När Bilprovningen startade sin verksamhet var det bara män som besiktade fordon. Det tog hela 15 år innan Bilprovningen fick sin första kvinnliga besiktningstekniker. Gun-Brith Jörestig som numera är platschef i Hallsberg, Lindesberg, Västerås och Örebro började sin karriär på stationen i Täby 1979.

150 lediga tjänster
Bilprovningen behöver anställa 150 nya medarbetare över kommande tre år och ser en jämnare könsfördelning och ökad mångfald bland medarbetarna som en styrka.

Fördubbling av kvinnliga tekniker
Bilprovningens målsättning är att andelen kvinnor ska vara 12 procent om senast tre år. När förändringsresan påbörjades år 2007 var andelen 6 procent, nu är den snart uppe i 10 procent. Därför fortsätter nu satsningen på att öka andelen kvinnliga besiktningstekniker.

För att locka tjejer till yrket har Bilprovningen valt att upprepa 2008 och 2009 års succé och i samband med den internationella kvinnodagen ha en rekryteringsdag med fokus på tjejer. Självklart är alla jobbintresserade killar också välkomna.

Sök jobb på plats
Dagen till ära (internationella kvinnodagen) bemannas Bilprovningens station Malmö-Fosie i huvudsak av kvinnliga besiktningstekniker. Tillsammans med representanter från Bilprovningens rekryteringsföretag finns de tillgängliga för att svara på frågor från jobbsökanden.

När: lördagen den 8 mars, öppet hus mellan klockan 09.00 och 15.30
Var: Bilprovningens station Malmö-Fosie, Bronsyxegatan 2, Malmö
Anmälan: press@bilprovningen.se

Stefan Hesselgren, HR-chef, mobil: 0703-85 57 48,