NY MD HOS BJÖRN BORG BENELUX

Den första juni tar Antoine Huizinga, tidigare försäljningschef hos Björn Borg Benelux, över rodret som Managing Director för Björn Borg Benelux efter att tidigare MD Luc Versmissen har beslutat att anta nya utmaningar.

Antoine Huizinga är en uppskattad chef som har arbetat inom företaget under sex år.

Antoine har gjort ett fantastiskt jobb både som försäljningschef för Björn Borg Sport och tidigare som exportchef för Björn Borg Group och är den perfekta kandidaten även med sin bakgrund inom Puma. Jag är mycket glad över att få tillkännage hans befordran idag och skulle också vilja ta tillfället i akt att tacka Luc för hans hårda arbete och bidrag till att bygga vårt varumärke i Benelux-regionen under de senaste tretton åren. Jag önskar honom all framgång med sina framtida utmaningar, kommenterar Henrik Bunge, VD på Björn Borg Group.

Luc Versmissen lämnar företaget den juli 1, 2017.

Henrik Bunge, VD, 08-506 33 700, henrik.bunge@bjornborg.com

Koncernen äger varumärket Björn Borg och fokus för verksamheten är underkläder och sportkläder. Därtill erbjuds skor, väskor och glasögon via licenstagare. Björn Borg-produkter säljs på ett 20-tal marknader, varav Sverige och Holland är de största. Björn Borg-koncernen har egen verksamhet i alla led från varumärkesutveckling till konsumentförsäljning i egna Björn Borg-butiker. Totalt uppgick försäljningen av Björn Borg-produkter 2016 till cirka 1,6 miljarder kronor exkl. moms, i konsumentledet. Koncernens nettoomsättning uppgick 2016 till cirka 632 MSEK och medelantalet anställda var 133. Björn Borg är noterat på NASDAQ Stockholm sedan 2007.