Catella stänger framgångsrikt kapital-anskaffning till nya börsbolaget Baltic Horizon

Catella är finansiell rådgivare till fondförvaltaren Northern Horizon Capital i samband med kapitalresning och börsnotering av Baltic Horizon Fund. Den publika emissionen är nu framgångsrikt slutförd och Catella har rest cirka 25 miljoner euro under juni.

Catella har under processen varit finansiell rådgivare och huvudsamordnare av det publika erbjudandet i Sverige och samordnare av det institutionella erbjudandet i Luxemburg i samband med kapitalresning och börsnotering av Baltic Horizon Fund som förvaltas av Northern Horizon Capital.

”Det har varit ett lagarbete där Catella Bank i en fokuserad process under två veckor i juni genomfört kapitalanskaffningen tillsammans med Catellas Corporate Finance i Stockholm. Det starka grundarbetet vi gjorde tidigare i höst banade väg för stabilitet genom hela processen”, säger Dennis Nygren, Head of Wealth Management på Catella.

Baltic Horizon Fund är en evig fastighetsfond inriktad på centralt benägna kommersiella fastigheter i de baltiska huvudstäderna.

”Trots finansiell instabilitet till följd av Brexit har vi nu framgångsrikt stängt denna kapitalanskaffning. De kraftiga marknadsreaktionerna efter Brexit har påverkat intresset från vissa investerare på kort sikt. För andra investerare har tvärtom intresset för centralt belägna kommersiella fastigheter i huvudstäderna i Baltikum ökat”, säger Martin Malhotra, ansvarig projektledare på Catella.

För vidare information om det publika erbjudandet se pressmeddelande från OMX Group här.

För vidare information om Baltic Horizon Fund se baltichorizon.com.

Dennis Nygren
Head of Wealth Management
dennis.nygren@catella.lu

Martin Malhotra
Projektledare
martin.malhotra@catella.se

Om Catella: Catella är en finansiell rådgivare och kapitalförvaltare med djup kunskap inom fastigheter, räntor och aktier. Vi har en ledande position inom fastighetssektorn och en stark lokal närvaro i Europa med mer än 500 anställda i tolv länder. Catella är listat på First North Premier vid Nasdaq Stockholm. Läs mer på catella.se.