Ny förhandlingschef på Civilekonomerna

Mikael Andersson, idag biträdande förhandlingschef på Jusek, blir ny förhandlingschef på Civilekonomerna den 5 mars 2012.

Mikael är född 1961 och tog sin jur kand 1995. Innan han började sina juridikstudier var han yrkesfiskare i tio år. Efter sin examen, och tingsmeritering, arbetade Mikael inom Kriminalvården och Kronofogdemyndigheten. Redan under sin tid hos Kronofogden engagerade han sig i det fackliga arbetet, både lokalt och centralt.

Mikael Andersson efterträder Claes Oldin som går i pension efter att ha varit Civilekonomernas förhandlingschef i 14 år.

För ytterligare information: Benny Johansson, förbundsdirektör på Civilekonomerna, 070-266 27 59.

Benny Johansson, förbundsdirektör på Civilekonomerna
070-266 27 59

Jag ser fram emot att bli ansvarig för förhandlingsverksamheten hos Civilekonomerna, säger Mikael Andersson. Förbundets ställning har stärkts kraftigt under de senaste åren och finns numera med som part på många olika avtalsområden. Medlemmarna inom Civilekonomerna är spridda över hela arbetsmarknaden, vilket ställer höga krav på förhandlingsverksamheten, något som blir en stimulerande utmaning.
Mikael Andersson