Efter den förlängda acceptperioden kontrollerar Fenix Outdoor International AG (fd Nidron Holding) 97 procent av aktierna i Fenix Outdoor AB samt..

..förlänger acceptperioden ytterligare till fredagen den 25 juli 2014

DETTA PRESSMEDDELANDE FÅR INTE, DIREKT ELLER INDIREKT, DISTRIBUERAS ELLER PUBLICERAS TILL ELLER INOM AUSTRALIEN, HONGKONG, JAPAN, KANADA, NYA ZEELAND, SINGAPORE, SYDAFRIKA ELLER USA. ERBJUDANDET LÄMNAS INTE TILL (OCH ACCEPTER GODKÄNNS INTE FRÅN) PERSONER I DESSA LÄNDER ELLER PERSONER I NÅGOT ANNAT LAND DÄR ACCEPT AV ERBJUDANDET SKULLE KRÄVA YTTERLIGARE DOKUMENTATION, REGISTRERING ELLER ANDRA ÅTGÄRDER UTÖVER VAD SOM FÖLJER AV SVENSK RÄTT.

Fenix Outdoor International AG (fd Nidron Holding) (”Fenix Outdoor International”) offentliggjorde den 12 maj 2014 ett offentligt aktieerbjudande till ägarna av aktier av serie B i Fenix Outdoor AB (publ) (”Fenix” eller ”Bolaget”) att överlåta samtliga utestående aktier av serie B i Fenix till Fenix Outdoor International (”Erbjudandet”). Efter den inledande acceptperioden hade Erbjudandet accepterats av aktieägare representerande 4 107 041 aktier av serie B i Fenix. Tillsammans med aktier som Martin Nordin, Stina von der Esch, Maja Cederwell, Philippa Nordin och Charlotte Nordin[1] överförde till Fenix Outdoor International i samband med Erbjudandets fullföljande kontrollerade Fenix Outdoor International aktier motsvarande cirka 93,1 procent av kapitalet och cirka 97,4 procent av rösterna i Fenix. Eftersom samtliga villkor var uppfyllda förklarades Erbjudandet ovillkorat.

För att möjliggöra deltagande i Erbjudandet för de aktieägare i Fenix som inte hade accepterat Erbjudandet förlängdes acceptperioden för Erbjudandet till och med den 4 juli 2014. Under den förlängda acceptperioden accepterades Erbjudandet av aktieägare representerande 510 575 aktier av serie B, motsvarande cirka 3,8 procent av kapitalet och cirka 1,5 procent av rösterna i Fenix.

Efter den förlängda acceptperioden kontrollerar Fenix Outdoor International 2 400 000 aktier av serie A och 10 469 185 aktier av serie B i Fenix, motsvarande cirka 97,0 procent av kapitalet och cirka 98,8 procent av rösterna i Fenix.

Handeln i Fenix Outdoor International AG:s aktier av serie B inleddes den 26 juni 2014 på NASDAQ OMX Stockholm och sista dagen för handel med aktier av serie B i Fenix Outdoor AB var den 4 juli 2014.

För att möjliggöra deltagande i Erbjudandet för de aktieägare som ännu inte accepterat Erbjudandet förlängs acceptperioden ytterligare till och med kl. 17:00 den 25 juli 2014. I och med att Fenix Outdoor International innehar över 90 procent av aktierna i Fenix avser Fenix Outdoor International att så fort som det är lämpligt påkalla tvångsinlösen av kvarvarande aktier i Fenix.

Leverans av aktier i Fenix Outdoor International för de aktieägare som har accepterat Erbjudandet under den förlängda acceptperioden förväntas ske med början omkring den 15 juli 2014. För de aktieägare som accepterar Erbjudandet under den ytterligare förlängda acceptperioden beräknas leverans av aktier i Fenix Outdoor International ske med början kring den 5 augusti 2014.

Ytterligare information
För ytterligare information, vänligen kontakta: Martin Nordin, tel: +41 79 799 27 58 eller besök www.nidronholding.se eller www.fenixoutdoor.se. Erbjudandehandlingen avseende det offentliga uppköpserbjudandet finns tillgängligt på www.nidronholding.se samt på Handelsbankens webbplats www.handelsbanken.se/investeringserbjudande.

Informationen i detta pressmeddelande överlämnades för offentliggörande den 9 juli 2014 klockan 8:30 (CET).

VIKTIG INFORMATION
Erbjudandet lämnas inte (och inte heller godkänns accept från aktieägare eller av någon annan för aktieägares räkning) i någon jurisdiktion där genomförandet av Erbjudandet eller godkännande av accept av Erbjudandet inte skulle kunna ske i enlighet med lagar och regler i dessa jurisdiktioner eller där genomförandet eller accept av Erbjudandet förutsätter ytterligare dokumentation, registrerings- eller andra åtgärder än de som följer av svensk lag, utom vid tillämpligt undantag. Erbjudandet lämnas inte, vare sig direkt eller indirekt, genom post eller något annat kommunikationsmedel (inklusive, men utan begränsning till, telefax, e-post, telex, telefon och Internet) i eller till Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Singapore, Sydafrika eller USA och Erbjudandet kan inte accepteras i eller från Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Singapore, Sydafrika eller USA. Följaktligen kommer inte och får inte detta pressmeddelande, erbjudandehandlingen, anmälningssedeln och annan dokumentation avseende Erbjudandet sändas per post eller på annat sätt distribueras, vidarebefordras eller sändas till, från eller inom Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Singapore, Sydafrika eller USA. Fenix Outdoor International kommer inte att erlägga något vederlag enligt Erbjudandet till, eller acceptera anmälningssedlar från Australien, Hongkong, Japan, Kanada, Nya Zeeland, Singapore, Sydafrika eller USA.

Aktierna i Fenix Outdoor International har inte, och kommer inte, att registreras enligt U.S. Securities Act av 1933 i gällande lydelse (”Securities Act”), och får inte erbjudas eller säljas i USA såvida inte en sådan registrering sker enligt Securities Act, eller ett undantag från sådan registrering är tillämpligt.

[1] Sammanlagt 100 000 aktier av serie A och 576 500 aktier av serie B, motsvarande cirka 5,1 procent av kapitalet och cirka 4,5 procent av rösterna.

Taggar: